A Manchester United globális szinten, az FTC egyelőre csak lokális szinten játszik a futballmarketing ligában. Azt már láttuk, hogy mire képesek a vörös ördögök, most a zöld sasokon a sor.
Korábbi cikkünkben részletesen bemutattuk, hogy milyen marketing eszközök segítségével tett szert a Manchester United többszázmilliós globális rajongótáborára. A következőkben, hazánk legnagyobb szurkolótáborával rendelkező labdarúgó csapatát fogom hasonló marketing aktivitások alapján körbe járni. Megvizsgálva, hogyan kedveskedik jelenlegi fanatikusainak és mivel próbálja azok számát emelni. Természetesen véletlenül sem szeretnék összehasonlítást tenni a vörös ördögökkel, hiszen az teljesen irreális lenne.
Ami számomra nagyon szimpatikus kezdeményezés a Ferencvárosi Torna Club [FTC] labdarúgó szakosztálya részéről, hogy a vidéki szurkolóikra is próbálnak minél nagyobb figyelmet fektetni. Erre a legjobb példa a „Fradibusz” szolgáltatásuk. Weboldalukon minden utazni vágyó, vidéki FTC rajongó megtalálhatja a saját településéhez legközelebb eső útvonalat, ahonnan a szervezőknél való jelentkezést követően, olcsón és remek hangulatban juthat el Budapestre, az Üllői útra. Az oldalon található galériában rengeteg videót szerepel az utazásokról, ezek alapján tényleg kijelenthető, hogy fantasztikus hangulatban lesz részük a velük utazó szurkolóknak!
Az utazások szervezése mellett az FTC Baráti Körének is fontos célkitűzése, hogy minél több vidék fradistát tudjanak a soraikban. „A Baráti Kör rövidtávú céljai között szerepel a vidéki tagszervezetek létrehozása. Ennek elősegítése érdekében bátorítunk minden leendő vidéki tagtársat, hogy szűkebb pátriájában nézzen körül ilyen szemmel is, javasolja fradista barátainak a belépést. A legnagyobb vidéki szervezeteinkkel rendszeres személyes kapcsolatot fogunk tartani, egyebek mellett, időnként a lakhelyükön találkozhatnak a Fradi és a Baráti Kör legendás alakjaival, relikviákat vásárolhatnak.” olvasható a felhívás a Baráti Kör honlapján.
Természetesen budapesti szurkolóit sem hanyagolja el a klub. 2009 tavaszán nyitotta meg kapuit az FTC Labdarúgó Zrt. első hivatalos ajándékboltja. Az akkor teszt jelleggel szerdánként és meccsnapokon nyitva tartó üzlet mára már közel 150 féle terméket kínál a vásárlóknak, valamint saját FRADI COLLECTION termékkörrel is rendelkezik, a – hivatalos mezszállító – Nike termékei mellett. Az elmúlt években az „Eredeti Fradi Termék” logót is bevezették, illetve minden relikvia ízléses csomagtolást kapott.
A klub 2012. július 15. és 18. között olyan rendezvénnyel kedveskedik a Fradistáknak, amely véleményük szerint még nem volt a történelemben! Fonyódon egy négynapos nyaralásra invitálnak mindenkit, ahol hamisíthatatlan Fradi-közegben, zöld-fehér élményeket szerezhetnek az utazók, Fradi sztárok társaságában.
Számomra a legszimpatikusabb aktivitásuk az idei évben, amit a bérletes szurkolóik számára hívtak életre. A „bérletesek napja” nevű rendezvény végre merít a külföldön jól működő, szurkolók számára kitalált eseményekből. A bérletesek napján kisorsolásra került 20 szerencsés éves bérlet tulajdonos, akik idegenvezetés keretein belül részt vehettek egy stadiontúrán, múzeumi és öltőzői látogatással egybekötve. A túrához csatlakozott a klub egykori kiválósága Telek András, akivel szabadon beszélgethettek a szerencsés bérletvásárlók. A többi elkötelezett rajongó sem panaszkodhatott: a bérletek felmutatásával egész nap 25%-os kedvezménnyel vásárolhattak a Fradi Shopban.
„Nekem a Fradi-pálya jelentett mindent, én, a vidéki kissrác, ott lehettem-lettem valaki. Jó sorsom oda vezényelt, mert valahol fenn úgy döntöttek Rólam, hogy a Ferencváros legyen az életem” – mondta szeretet klubjáról, a legenda Albert Flórián.
Összefoglalva, úgy tűnik a zöld-fehérek igen tudatosan törekednek arra, hogy ne csak a klub legendás játékosai miatt és régmúlt sikerei nyomán zárják szívükbe a szurkolók a csapatot.
Forrás: fradi.hu, ftcbaratikor.hu, fradibusz.hu
2 hozzászólás
Jó lett a cikked Viktor!
Pingback: Futballmarketing újpesti módra | Sportsmarketing