labdarúgás, rövidhír, Sportmarketing — 2012/06/14 at 08:00

Futballmarketing manchesteri módra

by

Az utóbbi években Európa elit klubjai összetett aktivitásokkal igyekeznek teret hódítani a futballgazdaságban. A Manchester United közülük is kiemelkedik a globális akciókban.

A Manchester United a brit Kantar cég szerint 659 millió rajongóval rendelkezik világszerte. A felmérés szerint az angol klub Ázsiában 325 millió(!), a Közel – Keleten és Afrikában 173 millió, Európában 90 millió, Észak- és Dél-Amerikában pedig 71 millió szurkoló támogatását élvezi. Mi segítette a vörös ördögöket ekkora rajongótáborhoz, amellett, hogy az együttes az utóbbi húsz évben 13 bajnoki címet és két Bajnokok Ligáját is nyert, a kispadján a világ talán leghíresebb menedzsere, Sir Alex Ferguson ül, és a klub népszerűségét igen komolyan befolyásoló David Beckham is itt élte virágkorát.

A MU folyamatosan törekszik arra, hogy világszerte a lehető legtöbben találkozzanak a csapat nevével. A tévénézőik száma tavaly megduplázódott, 2 milliárdról 4 milliárdra nőtt részben annak köszönhetően, hogy 72 országban érhető el a klub saját média-előfizetése.

A klub különleges kapcsolatot ápol a szponzoraival. A DHL Champ19ns elnevezésű túra keretében a hivatalos logisztikai partneri címet viselő DHL szállítja a Premier League trófeát 27 új helyszínre, többek között Indiába, Törökországba, Koreába, Tokióba, Vietnamba és Norvégiába. A kupa 48 ezer mérföldet tesz meg, hogy a Manchester United rajongók szerte a világon megünnepeljék a csapat híres, 19. bajnoki címét.

A négy hónapos túra Delhiből indult 2012. február 4-én, amelyen részt vesznek a United legendái, Denis Irwin és Quinton Fortune, valamint a klub híres kabalája, Fred The Red is. A sorozathoz olyan hírességek csatlakoznak, hosszabb-rövidebb időre, mint Andrew Cole, Lee Sharpe, Bryan Robson, Paul Parker, Ronny Johnsen, Jesper Blomqvist, Gary Bailey és Gary Pallister. A rendezvénysorozaton a rajongóknak lehetőségük lesz fotózkodásra a legendákkal, a trófeával és különböző szórakoztató programokon vehetnek részt.

A MU játékos igazolási politikája is nagyban befolyásolta, hogy a világ legnépszerűbb klubjává váljon. 2005-ben a klub története során először dél-koreai játékossal bővült a United kerete. Amellett, hogy a PSV-től érkező Pak Ji-Sung szakmailag is erősítést jelentett – vannak, akik ezzel nem feltétlenül értenek egyet – hatalmas marketing erővel bírt a vörös ördögök számára Ázsiában. A klub a pályán végzett teljesítménye mellett nagyrészt a középpályásnak köszönheti a 325 milliós ázsiai szurkolótáborát.

Pak Ji-Sung valószínűleg a Galatasary-ban folyatatja pályafutását, ám a MU a jövőben sem marad ázsiai játékos nélkül: a múlt héten bejelentették Sindzsi Kagawa szerződését. A klub történetének első japán játékosával valószínűleg nem fog csökkeni a klub ázsiai rajongóinak a száma, sőt! Nem kérdés, hogy Kagawa a pályán is komoly erősítés lesz Fergusson számára, de az esetében sem elhanyagolható tény, hogy otthonában hatalmas népszerűségnek örvend. Valószínűleg a Dortmundnak érte fizetett vételár, néhány héten belül megtérül az Unitednak mezeladásaiból (ahogy anno a Madridnak sem kellett sokat várnia Beckham vételárának megtérülésére).

Forrás: manutd.com, oneunited.hu

One Comment

  1. Pingback: Futballmarketing ferencvárosi módra | Sportsmarketing

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Érdekérvényesítő szervezetbe tömörültek az F1 versenypályák

Nagyobb befolyást szeretnének a sportágat érintő döntésekre, ezért ernyőszervezetet alapítottak a Forma 1-ben szereplő versenypályák.

Close