A legerősebb márkáira kíván fókuszálni a jövőben a Nike, ezért eladja a kevésbé jövedelmező Umbrot. A Nike, a Jordan, a Converse és a Hurley generálják a vállalat növekedését, így ezekre a márkákra kerül a nagyobb a fókusz.
Az oregoni székhelyű Nike 2008-ban 456,5 millió dollárért vásárolta meg az angol labdarúgó márkát, az Umbrot, hogy erősebb pozícióba kerüljön az európai piacon az adidas-szal szemben. Az amerikai sportszergyártó a frissen akvirált üzleti egység értékét már a következő évben leírta a könyveiben, és a cég legfrissebb közleménye szerint azonnali hatállyal megkezdi az értékesítését, amelyet 2013 végéig szeretne lezárni.
A Nike nem a legjobb időpontban tette rá a kezét az Umbrora. 2008 elején még erős volt a piac, ráadásul az üzlet bejelentése után egy hónappal derült ki, hogy az Umbro által szponzorált angol válogatott nem jutott ki a 2008-as labdarúgó Európa-bajnokságra, amely komoly visszaesést jelentett a márka forgalmában. Az Umbro szponzorációja 2018-ig él az angol válogatottal, a kapcsolat jövőjét egyelőre nem kommentálták a Nike vezetői. Az viszont még az Umbro eladásának bejelentése előtt biztossá vált, hogy a friss angol bajnok Manchester City mezgyártói címét 2013-tól a Nike veszi át az Umbrotól.
A Nike az Umbro mellett az 1988-ban vásárolt Cole Haantól is megválik. A divatmárka 2011-ben 518 millió dollár jövedelmet hozott, amely 12 százalékos növekedés az egy évvel korábbi adatokhoz képest, de 2012 első negyedévében stagnáltak az eladásai. Az Umbro és a Cole Haan is veszteséget jelentett az idei első három hónapra.
Forrás: nike.com
1 hozzászólás
Pingback: Túladott a Nike az Umbron | Sportsmarketing