labdarúgás, rövidhír, Sportszponzoráció — 2012/06/04 at 08:00

A kelet-európai futball-eb kevésbé vonzó a szponzorok számára

by

Korábbi cikkünkben beszámoltunk arról, hogy milyen kampányokkal készülnek a 2012-es labdarúgó Európa-bajnokságra a szponzorok. Ezúttal azt néztük meg, vajon megérte-e az UEFA-nak két kelet-európai országnak adni a rendezés jogát.

A 2012-es labdarúgó Európa-bajnokságnak – első kelet-európai házigazdákként – Lengyelország és Ukrajna közös erővel ad otthont. A kontinensviadal a figyelem középpontjába állítja a rendezőket, amely nagyszerű alkalom, hogy megmutassák mire képes az országuk, valamint kitűnő lehetőség a nemzeti márkáknak, hogy saját szektoruk csúcsára helyezzék magukat. Általában ez így is szokott lenni, viszont Lengyelország és Ukrajna a kivételek közé tartoznak.

Az UEFA a tervezett négy helyett csak három nemzeti partneri szerződést tudott kötni mindkét országban. Lengyelországban az E.Wedel édességipari márka, az UniCredit többségi tulajdonában lévő Bank Pekao és a Mastercard, Ukrajnában pedig az Ukrtelecom [az Ukrán Telekom – a szerk.], az UniCredithez tartozó Ukrsotsbank és az Epicentre K lakásfelújítási áruházlánc állapodott meg az UEFa-val.

A nemzeti labdarúgó szövetségek szintjén még ennyire sem fényes a helyzet. A létrejött együttműködési megállapodások ráadásul komoly különbséget mutatnak a két házigazda között, mégpedig a gazdaságilag fejlettebb Lengyelország javára. A Lengyel Labdarúgó Szövetség főszponzora az Orange mobilszolgáltató. A kapcsolat jól illeszkedik az Orange-nak az futball Európa-bajnokságot övező globális stratégiájába: az Orange Poland ugyanis az Euro 2012 exkluzív kommunikációs partnere. A lengyel szövetség ezen kívül tizenegy további partnerrel kötött szerződést, akik két kategóriába sorolhatók.

Lengyel Labdarúgó Szövetség
Főszponzor: Orange
Hivatalos Szponzorok: 4move, Biedronka, Nike, Warka, Grupa BPS
Hivatalos Partnerek: Cisowianka, Europcar, Fakro, Hormann, Kreisel, Black

Az Ukrán Labdarúgó Szövetségnek ezzel szemben mindössze öt márkával sikerült megállapodásra jutnia, amelyből kettő a prémium szponzor kategóriát, három pedig a hivatalos szponzor kategóriát erősíti.

Ukrán Labdarúgó Szövetség
Prémium szponzorok: Chernigivske, adidas
Hivatalos szponzorok: Ukraine International Airlines, Ceresit, Love Cyprus

 

Forrás: uefa.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Késhet a Forma 1 tőzsdei bevezetése

Peter Brabeck, a szervezet új elnöke megerősítette, hogy még nem született végső döntés a Forma 1 tőzsdei bevezetéséről. Az értékpapírpiac...

Close