Június 8. és július 1. között Lengyelország, Ukrajnával karöltve rendezi meg a labdarúgó Európa-bajnokságot. A következőkben a kontinens viadal szponzorait mutatom be és a tornával kapcsolatos aktivitásaikat járom körbe.
Az Európa-bajnokságnak kilenc hivatalos partnere van, többek között az adidas, a Canon, a Carlsberg, a Coca-Cola, a Sharp és a McDonald’s. A legtöbbször a FIFA-partner adidast emlegetik az esemény kapcsán, amelyben komoly szerepet játszik a márka és a rendezvény egyik legfontosabb együttműködési pontja is: a torna összes mérkőzését a sportóriás által gyártott, Tango 12 névre keresztelt labdával fogják játszani. Az adidas egyébként Magyarországon nem készül külön atl-kommunikációval az Euro2012 kapcsán, leginkább játékokat és pr-aktivitásokat terveznek az esemény idejére.
A McDonalsd’s kapcsán még hivatalosan nem jelent meg, hogy milyen marketing aktivitásokkal készülnek – egyáltalán készülnek-e?! – az Euro2012 kapcsán. Egy viszont biztos, hogy mind Lengyelországban, mind Ukrajnában találkozni fogunk a márkával, mégpedig a pályákon! Ugyanis a McDonald’s még 2002-ben indított játékos kísérő programot, amely keretében több mint 3000 gyerek léphetett gyepre a legrangosabb futballesemények alkalmával. Várhatóan ez a program az idén nyáron is folytatódik, a rendezvénnyel kapcsolatos kommunikációjuk pedig szinte biztosan a testmozgás fontosságára fogja felhívni a figyelmet.
Természetesen a hivatalos szponzorokon kívül, más cégek is készülnek a kontinensviadalra. Érdemes lesz odafigyelni a Drehert birtokló SAB Miller lengyelországi leányvállalatára, a Kompania Piwowarska-ra, amely nagyszabású marketingkampánnyal készül: olyan szupersztárok hirdetik a márkát, mint Luis Figo, Marco van Basten és Zbigniew Boniek.
A tic tac marketingesei sem szeretnének lemaradni az Euro2012 körüli felhajtásról. Limited edition termékeket gyártanak a rendezvény kapcsán. A FourFourTwo labdarúgó magazin júniusi számában, több oldalon is találkozhattunk az új termékeik hirdetéseivel. Az egyedi tic tac dobzokat megjelenésükben teljesen a labdarúgás szerelmeseire szabták.
Több hazai cég sem feledkezik meg a fogyasztóiról, külön termékekkel és aktivitásokkal készülnek az Euro2012-re. A legaktívabb focis kommunikáció a Borsoditól várható. Május közepétől meglepetéstermékekkel köszönti a márka a futball rajongókat és a tévéreklámjaik is a focihoz fognak kapcsolódni. Továbbá a Borsodi által szponzorált helyeken is az Eb kerül előtérbe.
De melyik az a cég, amelyiket még az adidasnál is többet emlegetnek a torna kapcsán, pedig nem is hivatalos támogatója a rendezvénynek?
A válasz: a Nike. Nem véletlenül hiányzik a cikk tetején a Nike a felsorolásomból. Hiszen a világ jelenleg vezető sportcipő- és sportszergyártója, sem az EB-t, sem az Olimpiát nem szponzorálja hivatalosan! De akkor hogyan is jelennek meg az esemény kapcsán?
Az, hogy a Nike nem hivatalos szponzora az Euro2012-nek megtévesztő, hiszen nagyon is készül az eseményre a cég. Ugyanezt a stratégiát alkalmazták már a 2010-es vébé kapcsán is. Akkor a „Write the Future” kampánnyal tűntek ki a vébé körüli közösségi média kampányok közül. A kampány eredménye az lett, hogy a Nike-t kétszer annyian említették meg a vébével kapcsolatban, mint versenytársát, az adidast.
Az Eb-re új termékeik és reklámjaik mellett, ismét komoly közösségi média kampánnyal készül a Nike. Idén „The Chance 2012” címmel indított tehetségkutató kampányuk áll a középpontban, amelyben 55 ország fiatal labdarúgói mellett Josep Guardiola is komoly szerepet kap.
Tehát a cégek már felkészültek a kontinens viadalra, de csak az esemény után fogjuk tudni leszűrni, hogy ki mennyire hatékonyan élt a rendezvény adta lehetőségekkel.
Forrás: Kreatív Magazin (2012.05)
1 hozzászólás
Pingback: A kelet-európai futball-eb kevésbé vonzó a szponzorok számára | Sportsmarketing