A Premier League a szponzoraival összefogva indított útjára ünnepségsorozatot a két évtizedes fennállása alkalmából.
1992. augusztus 15-én rajtolt először Premier League néven az angol első osztályú labdarúgó bajnokság, miután az alapító 22 klub kivált a korábbi topligából, a First Divisionből. A 20 éves születésnap alkalmából a Premier League márka promóciókat rendez a következő hónapokban, és ebben társakra lelt a szponzoraiban.
Az első marketing aktivitás egy alkalmazás, amely a bajnoki sorozat 100 legjobb pillanatát mutatja be. A szurkolók szavazhatnak a legjobb mérkőzésre, játékosra, gólra, gólörömre, valamint védésre. A kampány célja a Premier League globális nézettségének növelése, illetve a klubok és a kereskedelmi partnerek igényeinek kiszolgálása. Az aktivitások elsősorban a liga hivatalos honlapján és a hozzá tartozó közösségi platformokon futnak, megpróbálva bevonni a szurkolókat.
A tervek szerint a Premier League saját videólejátszót indít médiapartnerei honlapjain, amelyben a BBC, a Sky Sports, a Talksport és az Absolute Radio is érintett. A Sky Sports, mint a sorozat hivatalos televíziós adója, PR tevékenységgel támogatott saját kampányt épít a szombat esti Soccer Saturday című programja köré, interaktív beszélgetéseket generálva a nézők és a műsorvezetők között. Az ESPN a legemlékezetesebb mérkőzések közül válogat az ESPN Classic csatornáján, de a Barclays, a Lucozade, az EA Sports, a Nike és a Yahoo! is kreatív akciókkal készül előrukkolni.
Bár a Premier League 20 éves ünnepségsorozatának fókusza Nagy-Britannia, kínai és az amerikai piac szintén kiemelt figyelmet kap, hiszen mindkét régióban komoly táborral rendelkezik az angol labdarúgás.
Forrás: marketingweek.co.uk