Az öt európai topliga közül az angol Premier League csapatai rendelkeznek összességében a legnagyobb értékű sportszergyártói szerződésekkel, ugyanakkor ezeknek a kluboknak a szereléséhez juthatnak hozzá a legolcsóbban a szurkolók.
Az öt európai topliga közül összességében a Premier League klubjai kötötték a legnagyobb volumenű beszállítói megállapodásokat a sportszergyártókkal a 2011-2012-es szezonra. Az angol pontvadászat 20 csapata 109,7 millió euró értékben kap felszerelést a különböző sportmárkáktól, míg a spanyoloknál ugyanez az adat 77,5 millió euró, az olaszoknál 69,3 millió euró, a németeknél 48,1 millió euró, a franciáknál pedig 25 millió euró.
Ugyanakkor a SPORT+MARKT kutatása szerint éppen a Premier League klubjai kínálják átlagban a legalacsonyabb áron a szurkolóknak a hivatalos mezek másolatait. Amíg az angol csapatok felsőihez átlagosan 49,80 eurós áron lehet hozzájutni, addig a „Big 5” többi tagjánál ez az érték 70 euró körül mozog. A spanyol La Liga mezeiért átlagban 64,38 eurót kell kifizetnie a szurkolóknak, de a két óriás, a Barcelona és a Real Madrid erősen felhúzza az átlagot a 81 eurós áraikkal.
Az öt topliga 98 csapatát 28 márka szolgálja ki. A három legnagyobbat nem nehéz megtippelni: a Nike és az adidas egyaránt 18-18 klubot öltöztet, a Puma pedig hetet. A közel száz klub által értékesített mez darabszáma hozzávetőlegesen 11,1 millióra tehető szezononként. Ahogyan az lenni szokott a forgalom nagy százalékáért a szereplők egy viszonylag szűk köre a felelős: a top 10 legnagyobb eladó jelenleg megegyezik a Deloitte által összeállított leggazdagabb klubok listájának első tíz helyezettjével.
Forrás: sportingintelligence.com