labdarúgás, rövidhír, Sportmarketing — 2012/03/30 at 08:00

Sportmarketing az ifjúsági sportban: Youth Football Festival Kaposváron

by

Anglia, Argentína, Brazília, Ecuador, Franciaország, Ghána, Hollandia, Nigéria, Peru, Spanyolország, Venezuela … Mi a közös ezekben a nemzetekben? Mindegyik országból vett már részt csapat a Youth Football Festivalon!

Nyolcadik alkalommal kerül megrendezésre az INTERSPORT Youth Football Festival (YFF), nemzetközi ifjúsági labdarúgó torna Kaposváron. A tornára a nyár közepén, július 15. és július 21. között kerül sor, amely életre szóló élményt nyújt a fiatalok számára az U9-es korosztálytól egészen U19-es korosztályig. A számok önmagukért beszélnek: egy hét alatt 23 országból közel 200 csapat, összesen 6000 résztvevő.

Az idei évben a torna életében a legnagyobb változás a marketing és kereskedelmi tevékenységek menedzselésében következett be: „A szervezők úgy gondolták, hogy 7 év után éppen eléggé kinőtte magát a rendezvény ahhoz, hogy komolyabb média megjelenéseket lehessen generálni köré. A kezdetektől fogva folyamatosan növekszik az esemény, mind a résztvevők létszámában, mind a versenyző nemzetek sokszínűségében. Mivel a szervezők idejét és energiáját maximálisan leköti az esemény szervezése, ezért külső szakembert kerestek fel a tudatos marketing és szponzorációs modell kidolgozására” – mondta Pap Viktor, sportmarketing koordinátor, aki egy exkluzív villáminterjú keretében további kérdéseinkre is válaszolt.

 

Zsédely Péter: A fiatalok egy olyan piac, amelyik még nem rendelkezik önálló keresettel, viszont komoly jövőbeli potenciál rejlik bennük. Mi fogja meg az utánpótlás rendezvényben a partnereket?

Pap Viktor: Az igaz, hogy nem rendelkeznek önálló keresettel, viszont – elsősorban a külföldi fiatalok – igen komoly „zsebpénzzel” érkeznek a fesztiválra. Ennek köszönhetően a partnereink számára nagyon vonzó a termékértékesítési lehetőség, a rendezvény egy hetes időtartama alatt komoly árbevételt érhetnek el. Ilyenkor Kaposvár főtere „Fesztivál Faluvá” alakul, rengeteg program várja az érdeklődőket.

Ezen kívül még két fontos motivációs tényezőt kell megemlítenem: az egyik a nemzetköziség, hiszen 30 ország képviselteti magát a tornán, amely nagyszerű lehetőség minden cégnek a multikulturális kommunikációra. A másik pedig, hogy a gyerekek egy életre szóló élménnyel gazdagodnak, és később, amikor már önálló keresettel rendelkeznek, ezek az emlékek könnyen márkahűséggé alakulhatnak át bennük a fesztiválon résztvevő cégek iránt.

 

Zs.P.: Készültök-e valami különlegességgel előrukkolni? 

P.V.: Természetesen készülünk egy nagyon különleges és egyedi aktivitással, de ez egyelőre maradjon titok. A fesztivál kezdetén, július 15-én minden kiderül. Annyit azért elárulhatok, hogy a kilátogatók nagyon fogják élvezni. A helyszíni egyedi aktivitás mellett nagyon fontos számunkra, hogy a média megjelenések terén is különlegeset alkossunk, és a foci-Eb és az Olimpia között a Youth Football Festival legyen a fő sport téma Magyarországon!

Zs.P.: Mit tartasz a rendezvény egyediségének? 

P.V.: Nincs még egy olyan rendezvény hazánkban, amelyen több mint 6000 ifjú labdarúgó vesz részt 30 országból. Brazíliától kezdve, Spanyolországon át Katarig a világ minden tájáról érkeznek csapatok a fesztiválra. Nagyon izgalmas, amikor ennyi kultúra és fiatal találkozik egyszerre és egy közös nyelvet beszélnek, a labdarúgás nyelvét.

sportsmarketing.hu

One Comment

  1. szia ez volt a legis legjob fesztiválja 2016 ök a legjobak a peruiak jővöre is visza várjuk őket

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Közel az aláíráshoz a Concorde Agreement

Bernie Ecclestone bejelentette, hogy a legtöbb csapattal, így a Ferrarival, a Red Bull-lal és a McLarennel is sikerült megállapodnia a...

Close