A San Jose Earthquakes labdarúgó klub a valóság virtuális kibővítését használja a legújabb marketingkampányában. A modern technológia megoldásokra építő promóció amellett, hogy fokozza a szurkolók média élményét, növeli az interaktivitást és közelebb hozza őket szeretett csapatukhoz.
Az MLS-ben szereplő San Jose Earthquakes a világ egyik vezető valóságkiterjesztő platformjával, az Aurasmával karöltve dolgozta ki legújabb kampányát. Az iPhone-on, iPaden és Android alapú mobileszközökön is ingyenes elérhető Aurasma Lite segítségével a klub címere egy különleges videóvá alakítható át bárhol a világban. A szurkolóknak nem kell mást tenniük, mint a San Jose Earthquakes logójára irányítaniuk a mobileszköz kameráját és a csapat házi gólkirályának főszereplésével készített kisfilm automatikusan elindul.
A promóció az egész szezonban tart és az Aurasma Lite videóvá alakítja a San Jose Earthquakes címert, legyen az poszteren, hűtőmágnesen, vagy mezen. A csapat mérkőzéseire kilátogató szurkolók a programfüzetekben egy gyűjthető kártyát találnak, amelyen a minden alkalommal más-más játékos szerepel. Az Aurasma Lite virtuálisan életre kelti a labdarúgót a szurkolók mobileszközén, lehetővé téve, hogy személyes üzenetet osszon meg a rajongókkal a céljairól, vágyairól, vagy a hobbijáról.
A kiterjesztett valóság [angolul augmented reality] a valóság egyfajta virtuális kibővítése, amikor a felhasználó eszközén számítógép-generált extra információk jelennek meg kép, hang, vagy videó formátumban. A felhasználót körülvevő való világ ezzel interaktívvá és digitálisan manipulálhatóvá válik. A kiterjesztett valóságot gyakran használják sportközvetítésekben is, például labdarúgásban a leshelyzet bemutatására, vagy úszásban, amikor a képernyőn megjelenik a pályák beosztása virtuálisan felfestve az úszó nevével, nemzetisége megjelölésével.
A San Jose Earthquakes promóciójából az alábbi videón látható bemutató:
Forrás: sjearthquakes.com