Az adidas 671 millió euró profitot jelentett a 2011-re vonatkozóan. A német sportmárka vezetői mégis óvatosan fogalmaznak, és egy számjegyű növekedést várnak a labdarúgó Európa-bajnokságot és olimpiát is tartogató 2012-es évre.
A világ második legnagyobb sportszergyártója 18 százalékos nettó profit emelkedést ért el 2011-ben. A minden eddiginél nagyobb, 671 millió euró nyereséget, annak ellenére sikerült megvalósítani, hogy a negyedik negyedévben gyakorlatilag megállt a profit bővülése. A vállalat árbevétele 13,388 milliárd euró formájában szintén rekord méretek öltött. A 11,3 százalékos forgalomnövekedés elsősorban a kelet-európai és kínai piacon realizált látványos eredményeknek köszönhető.
Remek kilátással kecsegtet a 2012-es év is, hiszen labdarúgó Európa-bajnokságot és olimpiát rendeznek a nyáron. Az adidas mindkét csúcseseményen kiemelt szerepet kap: az EURO 2012 hivatalos szponzoraként a torna labdáját adja, míg az ötkarikás játékoknak – valamint a házigazda brit csapatnak – a hivatalos sportruházati partnere. A vállalat vezetői mégis óvatosan fogalmaznak a jövőt illetően, mert csupán közepes vagy magas egyszámjegyű növekedéssel számolnak, noha a Puma 10, míg a Nike 13 százalékos gyarapodást vár az idei értékesítésben.
Az adidas 2011-es eredményei a piaci várakozásoknál jobbnak bizonyultak. A menedzsment bejelentette, hogy 25 százalékkal megemeli az osztalékot, így az eléri az 1 eurót részvényenként. A 2012-re vonatkozó előrejelzések szerint az adidas csoportnál 736 és 770 millió euró közötti nyereséggel kalkulálnak.
Forrás: adidas.com