olimpia, rövidhír, Sportmarketing — 2012/03/12 at 08:00

Közösségi média irányelvek a londoni olimpiára vonatkozóan

by

A MOB elkészítette a Nemzetközi Olimpiai Bizottság [NOB] közösségi média irányelveinek magyar fordítását. A magyar szervezet nem tett hozzá semmilyen kiegészítést a NOB által összefoglaltakhoz, hanem egy az egyben adaptálta azokat.

Amint arról korábban beszámoltunk a NOB tavaly nyáron hirdette ki a londoni olimpiára vonatkozó közösségi média irányelveket. A Magyar Olimpiai Bizottság [MOB] a honlapján tette közzé a NOB-állásfoglalás magyar fordítását, amely szerint a közösségi média- és blogtevékenység nem szolgálhat kereskedelmi vagy hirdetési célt, a bejegyzéseknek, blogoknak és tweeteknek egyes szám első személyben, naplószerű formátumban kell megjelenniük, és nem újságírói beszámolóként.

A közösségi médiában tett bejegyzés tartalma nem lehet jelentés a versenyről vagy kommentár a résztvevők tevékenységére vonatkozóan, továbbá a szerző nem tehet közzé bizalmas vagy személyes információkat. A tweet ebben az értelmezésben rövid blognak minősül, és ugyanazok az irányelvek vonatkoznak rá, azaz egyes szám első személyben, naplószerűen kell megírni.

A megjelentetett tartalmaknak összhangban kell lenniük az olimpia alapelveivel, és nem tartalmazhatnak vulgáris, obszcén szavakat vagy képeket. A résztvevők és egyéb akkreditált személyek közzétehetnek az olimpiai helyszíneken készített fényképeket, de kizárólag személyes használatra. Tilos a fotókat kereskedelmi forgalomba hozni, eladni vagy más módon terjeszteni.

Ami a versenyeken és ötkarikás helyszíneken készült videó- és hanganyagokat illeti, ezeket nem szabad feltölteni vagy megosztani közösségi médiafelületeken vagy weboldalakon. Ugyancsak tilos a NOB tulajdonát képező ötkarika, a szervezőbizottság és a nemzeti olimpiai bizottság jelképeinek, továbbá a kabalafiguráknak a használata a bejegyzésekben, blogokban és tweetekben.

A londoni olimpiára vonatkozó közösségi média iránymutatás elérhető magyarul a linkre kattintva.

Forrás: MOB

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Milliárdok áramlanak a magyar sportba a társasági-adó kedvezménynek köszönhetően

A labdarúgásba négymilliárd, a további négy látványsportágba pedig egyenként több százmilliós tételek érkeztek be tavaly, az első körben, a társaságiadó-kedvezményből...

Close