Az SMG Insight/YouGov felmérése szerint, ha az ötkarikás játékokról van szó, a britek hamarabb asszociálnak a pénzre az olyan hagyományos olimpiai erényekkel szemben, mint a fair play, erőfeszítés, tisztelet és kiválóság.
Alig öt hónappal a 2012-es londoni olimpia előtt az SMG/YouGov kutatása érdekes részeredményt hozott: a több mint kétezer brit válaszadó 35 százaléka társította az ötkarikás játékokat a pénzzel, amely így második helyen végzett a teljesítmény mögött az olimpiai márkával asszociált tulajdonságok rangsorában. A britek azonban nincsenek összhangban a többi nagy piac megkérdezettjeivel, ugyanis Franciaországban, Németországban és az Egyesült Államokban sem szerepel a pénz az első öt felsorolt érték között.
A februári felmérést nyolcezresnél nagyobb mintán végezték. A kutatás célja az volt, hogy kiderítse a megkérdezettek percepcióit az olimpiával kapcsolatban. A brit, francia, német és amerikai résztvevőknek egy húszas listáról kellett választaniuk, hogy melyik öt kulcstényezőt kapcsolják össze legszorosabban a játékokkal. A végeredmény összességében azt mutatja, hogy a kiválóság [46 %], a teljesítmény [44 %], a fegyelem [43 %], az erőfeszítés [39 %] és a pénz [26 %] alkotja a top öt értéket.
A britek esetében minden korosztály egyforma cinizmussal tekint az olimpiára. Ugyanakkor a 25 év fölöttiek nagyobb valószínűséggel említik a politikát [24 %] és a drogokat [14 %] a játékokkal kapcsolatban, mint a 18 és 24 év közötti korcsoport 15 % illetve 8 %].
„Természetes, hogy erős az asszociáció az olimpia és a pénz között Nagy-Britanniában, mert hatalmas médiafigyelmet kaptak a játékok megszervezésére költött közpénzek. A kutatás eredményei viszont összességében azt mutatják, hogy az olimpiát mindenki pozitív tulajdonságokkal azonosítja, és ezek a pozitív tulajdonságok az összetevői a sportvilág legerősebb márkájának. Ezek az értékek viszik előre az olimpia kereskedelmi programját is, lehetővé téve a sport finanszírozását szerte a világon” – nyilatkozta Kevin Roberts, a SportBusiness Group szerkesztőségi igazgatója.
A kutatás fontosabb táblázatai elérhetők a linkre kattintva.
Forrás: smg-insight.com