olimpia, rövidhír, Sport PR — 2012/03/05 at 08:00

A briteknek előbb jut eszükbe a pénz, mint a fair play az olimpiával kapcsolatban

by

Az SMG Insight/YouGov felmérése szerint, ha az ötkarikás játékokról van szó, a britek hamarabb asszociálnak a pénzre az olyan hagyományos olimpiai erényekkel szemben, mint a fair play, erőfeszítés, tisztelet és kiválóság.

Alig öt hónappal a 2012-es londoni olimpia előtt az SMG/YouGov kutatása érdekes részeredményt hozott: a több mint kétezer brit válaszadó 35 százaléka társította az ötkarikás játékokat a pénzzel, amely így második helyen végzett a teljesítmény mögött az olimpiai márkával asszociált tulajdonságok rangsorában. A britek azonban nincsenek összhangban a többi nagy piac megkérdezettjeivel, ugyanis Franciaországban, Németországban és az Egyesült Államokban sem szerepel a pénz az első öt felsorolt érték között.

A februári felmérést nyolcezresnél nagyobb mintán végezték. A kutatás célja az volt, hogy kiderítse a megkérdezettek percepcióit az olimpiával kapcsolatban. A brit, francia, német és amerikai résztvevőknek egy húszas listáról kellett választaniuk, hogy melyik öt kulcstényezőt kapcsolják össze legszorosabban a játékokkal. A végeredmény összességében azt mutatja, hogy a kiválóság [46 %], a teljesítmény [44 %], a fegyelem [43 %], az erőfeszítés [39 %] és a pénz [26 %] alkotja a top öt értéket.

A britek esetében minden korosztály egyforma cinizmussal tekint az olimpiára. Ugyanakkor a 25 év fölöttiek nagyobb valószínűséggel említik a politikát [24 %] és a drogokat [14 %] a játékokkal kapcsolatban, mint a 18 és 24 év közötti korcsoport 15 % illetve 8 %].

„Természetes, hogy erős az asszociáció az olimpia és a pénz között Nagy-Britanniában, mert hatalmas médiafigyelmet kaptak a játékok megszervezésére költött közpénzek. A kutatás eredményei viszont összességében azt mutatják, hogy az olimpiát mindenki pozitív tulajdonságokkal azonosítja, és ezek a pozitív tulajdonságok az összetevői a sportvilág legerősebb márkájának. Ezek az értékek viszik előre az olimpia kereskedelmi programját is, lehetővé téve a sport finanszírozását szerte a világon” – nyilatkozta Kevin Roberts, a SportBusiness Group szerkesztőségi igazgatója.

A kutatás fontosabb táblázatai elérhetők a linkre kattintva.

Forrás: smg-insight.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Kreatív printek, avagy a sportot is lehet jól reklámozni

Egy reklám akkor jó, ha emlékezünk rá, beszélünk róla, továbbadjuk a másiknak, megmosolyogjuk, vagy éppen elborzadunk tőle. Minden reklámügynökség célja,...

Close