Az állóképességi sportok köré épülő ipar jelentős bástyája a marketinglehetőségek tárházának. A különböző tömegrendezvények egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, s igen széles bázissal bírnak.
A különböző utcai futóversenyek, triatlon megmérettetések, illetve a megszámolhatatlan apróbb rekreációs tevékenység köré épülő rendezvények szerepe egyre inkább meghatározó. Az Egyesült Államokban a tavalyi évben több mint 15 millióan vettek részt ilyen típusú eseményeken. A futófesztiválok és egyéb sporttalálkozók a marketingesek számára is komoly potenciálokat sorakoztatnak fel.
A rendezvények résztvevői elsősorban a 30 és 40 éves, önbizalomtól duzzadó, motivált, trendkövető fogyasztókat személyesítik meg. Ez a korosztály, illetve személyiségtípus a fogyasztói magatartást vizsgálók számára a legmegfelelőbb alanyoknak számítanak, hisz a legnagyobb diszkrecionális jövedelemmel rendelkeznek és a legnagyobb vásárlóerőt képviselik. Egy kimutatás szerint a versenyekre benevezett amerikaiak, háztartásonként vizsgált jövedelme meghaladta a 100 000 dollárt, ami a hirdetők, illetve a szponzorok számára kedvező hír.
A kihívásokat kedvelők exponenciális növekedése a Competitor Group figyelmét is megragadta. Az amerikai vállalat 2008 óta való szárnyalásával 60 eseményért lett felelős és a hosszú távú futóversenyek körében 20 százalékos részesedéssel bír. A rendezvényszervező iroda a sportolókat négy szakmai lapon [Competitor, Triathlete, Inside Triathlon és Velo] keresztül próbálja információkkal ellátni, amire komoly igény mutatkozik, mivel a négy lap olvasottsága elérte az 1, 3 millió főt. A nyomtatott forrásokon kívül az érdeklődök a digitális platformokon is mutatják interaktivitásukat: közel 4 millió látogatót könyvelhet el a cég.
A tudatos stratégiájuk közé tartozik az integrált szponzorálási és hirdetési csomagok értékesítése. Ennek köszönhetően, olyan vállalatokat sikerült megnyerniük, mint a Sports Authority, a Land Rover, a Sony, a Dodge, a P. F. Chang’s, a Gatorade és a Refuel. A cég, a sikerekből fakadóan portfólióbővítést vitt véghez, és rendezvényeit már Spanyolországban, Portugáliában és az Egyesült Királyságban is megszervezi.
Forrás: adweek.com