futás, Sportmarketing, triatlon — 2012/02/17 at 08:00

A tömegrendezvények vonzásában

by

Az állóképességi sportok köré épülő ipar jelentős bástyája a marketinglehetőségek tárházának. A különböző tömegrendezvények egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, s igen széles bázissal bírnak.

A különböző utcai futóversenyek, triatlon megmérettetések, illetve a megszámolhatatlan apróbb rekreációs tevékenység köré épülő rendezvények szerepe egyre inkább meghatározó. Az Egyesült Államokban a tavalyi évben több mint 15 millióan vettek részt ilyen típusú eseményeken. A futófesztiválok és egyéb sporttalálkozók a marketingesek számára is komoly potenciálokat sorakoztatnak fel.

A rendezvények résztvevői elsősorban a 30 és 40 éves, önbizalomtól duzzadó, motivált, trendkövető fogyasztókat személyesítik meg. Ez a korosztály, illetve személyiségtípus a fogyasztói magatartást vizsgálók számára a legmegfelelőbb alanyoknak számítanak, hisz a legnagyobb diszkrecionális jövedelemmel rendelkeznek és a legnagyobb vásárlóerőt képviselik. Egy kimutatás szerint a versenyekre benevezett amerikaiak, háztartásonként vizsgált jövedelme meghaladta a 100 000 dollárt, ami a hirdetők, illetve a szponzorok számára kedvező hír.

A kihívásokat kedvelők exponenciális növekedése a Competitor Group figyelmét is megragadta. Az amerikai vállalat 2008 óta való szárnyalásával 60 eseményért lett felelős és a hosszú távú futóversenyek körében 20 százalékos részesedéssel bír. A rendezvényszervező iroda a sportolókat négy szakmai lapon [Competitor, Triathlete, Inside Triathlon és Velo] keresztül próbálja információkkal ellátni, amire komoly igény mutatkozik, mivel a négy lap olvasottsága elérte az 1, 3 millió főt. A nyomtatott forrásokon kívül az érdeklődök a digitális platformokon is mutatják interaktivitásukat: közel 4 millió látogatót könyvelhet el a cég.

A tudatos stratégiájuk közé tartozik az integrált szponzorálási és hirdetési csomagok értékesítése. Ennek köszönhetően, olyan vállalatokat sikerült megnyerniük, mint a Sports Authority, a Land Rover, a Sony, a Dodge, a P. F. Chang’s, a Gatorade és a Refuel. A cég, a sikerekből fakadóan portfólióbővítést vitt véghez, és rendezvényeit már Spanyolországban, Portugáliában és az Egyesült Királyságban is megszervezi.

Forrás: adweek.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Kapusoknak szóló angol szaklapot reklámoz Bogdán Ádám

Bogdán Ádám, a Bolton Wanderers és a magyar labdarúgó-válogatott kapusa az angol Goalkeeper magazin egyik reklámjában tűnt fel. A szaklap...

Close