amerikaifutball, rövidhír, Sportmarketing — 2012/02/03 at 08:00

A visszaszámlálás elkezdődött

by

Már csak két éjszakát kell aludni és első kézből lehetünk részesei az Egyesült Államok fő sporteseményének. A Super Bowl még mindig a legtöbb embert lázba hozza.

A február 5-én, több százmillió embert a képernyők elé ültető mérkőzés gazdasági vonatkozása is egyedülállónak minősül, amellett, hogy a marketingszféra is rendületlenül készül az eseményre. A sportszakmai vonatkozás mellett a legnagyobb figyelem a mérkőzéshez kapcsolódó reklámokra irányul. A nagy naphoz közeledvén egyre több multinacionális vállalat [Volkswagen, Toyota, Hyundai, Doritos, GoDaddy, stb.] hirdetése bukkan fel a világhálón, amelyeknek a készítők komoly szerepet szánnak.

A Venables Bell & Partners [VB&P] egy tanulmányt készített, hogy a több millió dolláros reklámmásodpercek üzenetei, miként jutnak el a nézőkig. A vizsgálatban megfigyelték a mérkőzés előtti, alatti és utáni időszakokat. 2011-ben a lakosság 57 százaléka fordított figyelmet a hirdetésekre, s majdnem minden ötödik amerikai [19 %] kutakodott is előzetes Super Bowl reklámok után. Ennek a csoportnak a 48 százaléka a Facebook segítségét vette elsősorban igénybe, de a Youtube is csak 1 százalékkal maradt le. Az amerikaiak 64 százaléka kifejezetten szereti a reklámokat a mérkőzés szüneteiben, sőt 14 százalékuk még 0,99 $ hozzájárulásra is hajlandó lenne a szórakoztató tartalmakért cserébe.

Nagyításért klikk a képre

A mérkőzés alatti „digitális aktivitás” 2010 és 2012 közötti két számjegyű növekedése egyre inkább az amerikaiak kommunikációjának többszintű, integráltabb formáját vetíti ki. A telefonon történő üzenetváltás 50 %-kal, a Facebook 80 %-kal, míg a Twitter 166 %-kal növekedett a vizsgált időszakban.

2012-ben a reklámszakma legjobb barátja egyértelműen a social media. 48 millió amerikai tervezi, hogy a mérkőzés után, újranézi a reklámokat, s 40 millió közülük meg is osztja kedvenc spotját a Facebook, Youtube, Twitter hármas segítségével. A Facebooknak köszönhetően ezek a megosztott videók akár 4, 5 milliárd felhasználóhoz is eljuthatnak.

A márkáknak jó hír, hogy a mérkőzést követő napon a beszélgetések tárgyát nagy valószínűséggel a reklámok teszik majd ki, és azon brandek, melyek a Super Bowl alatt hirdettek, könnyebben szereznek majd követőket a Facebookon.

Forrás: adsoftheworld.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Mini reklámfesztivál a Super Bowl keretében

A vasárnapi Super Bowl kisebbfajta reklámfesztiválnak is felfogható: a mérkőzés rendre a legnézettebb műsorok között szerepel az Egyesült Államokban, a...

Close