Február 5-én, vasárnap a New England Patriots és a New York Giants összecsap a XLVI. Super Bowl alkalmából. Az esemény sportszakmai és gazdasági szempontból is eget rengető.
Az indianapolisi Lucas Oil stadion körülbelül 70 000 nézője megtiszteltetve érezheti magát, hogy élőben követheti végig ezt a grandiózus eseményt. A Super Bowl az Egyesült Államok legnézettebb televíziós programjai közé tartozik, a tavalyi döntőt mintegy 111 millió ember szurkolta végig a televízióján keresztül.
A felsőfokú szórakozás érdekében az amerikai emberek nem sajnálnak komoly összegeket költeni, ami jó hír a kereskedőknek és a hirdetőknek egyaránt. Az esemény közvetett és közvetlen hatásai egyaránt érezhetőek: a legtöbb snack ezen a napon fogy, a legújabb nagyképernyős tévék kerülnek a lakásokba, a kiskereskedelmi eladások, illetve az adóbevételek is növekednek.
A Nielsen és az amerikai Nemzeti Kiskereskedelmi Szövetség [NRF] egy infógrafika segítségével vázolta fel az esemény körüli pénzmozgásokat.
Az Egyesült Államokban a legtöbb ember az otthoni szórakozást választja, ahol 49 százalékban egyedül, illetve közvetlen családtagokkal, míg 29 százalékban barátok, rokonok társaságában szurkolja végig a mérkőzést. A snack, illetve a különböző típusú harapnivalók [popcorn, tortilla, chips, stb] fogyasztása ezen a napon roppant mértékben megnő: a tavalyi döntő alkalmával az emberek 117 millió fontnyi [53, 2 millió kg] rágcsálnivalót „pusztítottak” el, ami 1, 02 milliárd dollárnyi összeget jelentett. A ropogtatnivaló mellett nem maradhatott el a sör sem: 49, 3 millió dollár értékben értékesítettek a nemes nedűből.
A kutatás a 2005-ös évtől kezdődően vizsgálja az elköltött dollármilliókat, így egy [szinte] folyamatosan növekvő tendenciát lehet megfigyelni az összesen elköltött pénzmennyiségben. Az előző évben az összes költés meghaladta a 10 milliárd dollárt, amit idén, még jobban túlszárnyalhat.
Az esemény unikális mivoltából fakadóan a női nézők száma is jelentős, így az ő költéseik is meghatározóak. Átlagban a nők 56, 66 dollárt, míg a férfiak 86, 67 dollárt költöttek el fejenként a tavalyi döntő hatására. A költések növekedése a vállalatoknál is megfigyelhető, mivel a nézettségből fakadó presztízs őket is magával ragadja. A Super Bowl közben leadott reklámokért a világ legdrágább perceivel fizetnek a hirdetők, hisz egy 30 másodperces spot a tavalyi 3 millió dollárról, idén már 3, 5 millió dollárra emelkedett. A reklámok hatásai elmaradhatatlanok ilyen nézettség esetén, azonban a nézők 74, 9 százaléka csupán, mint szórakoztató tartalom tekint ezekre a hirdetésekre.
A teljes kutatást ábrázoló infógrafika a linkre kattintva megtekinthető:
http://intuitturbotax.files.wordpress.com/2012/01/superbowlbound-final.png?w=580&h=3279
Forrás: bx.businessweek.com
2 hozzászólás
Pingback: A visszaszámlálás elkezdődött | Sportsmarketing
Pingback: Ismét reklámfesztiválra számíthatunk a Super Bowl keretében | Sportsmarketing