A Coca Cola a Londoni Olimpia egyik kiemelkedő szponzoraként, egy új marketingstratégia kivitelezésén dolgozik, amit a fiatalság és a fenntarthatóság köré épít ki.
Az italgyár-óriás kapcsolata az olimpiai játékokkal évtizedekre vezethető vissza. A márka már az 1928-as Amszterdami Játékokon megjelent, s azóta ez a kontaktus csak egyre jobban elmélyült. Az 1950-es években a vállalat, olimpiai „utazása” kezdetén csupán az „eredeti Coke” értékesítését tartotta szem előtt. Azóta a cég portfóliója kiszélesedett, és az anyavállalat eladásainak 58 százalékát már az új termékek – Diet Coke, Zero Coke – teszik ki.
James Eadie – a márka marketingmenedzsere – jóslatai szerint a játékok alatt eladott italok 75 százaléka alacsony- vagy kalóriamentes termék lesz, így a magas cukortartalommal bíró italok forgalmazása a fogyasztói értékek megváltozása miatt fenntarthatatlan.
Ennek tudatában, a Coca Cola új marketingelvei középpontjában a fenntarthatóság és a fiatalság áll, amellett, hogy a vállalat nagy hangsúlyt fektet az olimpiai örökségek megtartására. A stratégia egyik alapköveként a vállalat a „Move To The Beat” kampány keretein belül, saját dalt készíttetett a neves brit, DJ-vel és producerrel, Mark Ronsonnal, aki Katy B, énekesnő közreműködésével, próbálja közelebb hozni a fiatal generációt a hagyományokhoz.
A globalizáció kiteljesedésével a vállalatnak is új utakat kellet bejárnia: felismerték a feltörekvő országok piaci adottságait és a digitális platformok segítségével maximalizálták a fogyasztói interakciókat. Eadie szerint „az elmúlt évtizedben eltöltött évek megmutatták a digitális média változását, ami egy tendenciózus folyamat, mely kiváló lehetőség az élmények megragadására és átélésére”.
A stratégiához tartozó kampány főbb pontjai:
1. Pazarlásmentes olimpia megvalósítása
- A Coca Cola támogatja a Londoni Olimpiai Szervezőbizottságot [LOCOG], hogy a játékok alatt felhalmozódott hulladék 70 százalékát újrahasznosítsák, újrafelhasználják vagy komposztálják.
- A vállalat, termékeit 100 százalékban újrahasznosított palackban nyújtja a szomjas emberek felé.
- Egyes termékek [Diet Coke, Zero Coke] 25 százalékos növényi alapanyagú PlantBottle csomagolásban kerülnek az üzletekbe.
- A gyár ígéretet tett, hogy az Olimpiai Park területén felbukkanó összes PET palackot újrahasznosítja.
2. A fiatalok elérése
A Coca Cola egy hároméves kontraktus keretében kapcsolatot épített ki egy brit jótékonysági szervezettel, a StreetGames-szel, ezzel segítve a szervezet hálózatának növekedését, mellyel több mint 110 000, rossz környékről származó fiatal elérésében vállal szerepet. A kampány során élsportolókat bevonva 300 helyen rendeznek sportfesztiválokat, sőt a legtehetségesebb gyerekek számára lehetőség nyílik ösztöndíjprogram megszerzésére is.
3. Szociális örökség hátrahagyása
A sikeres vállalati szponzoráció mérése sokszor nehézségeket okoz, s így fals mérőszámokat generálhat. A Coca Cola 2012-ben ezen próbál túlmutatni és olimpiai küldetésében kihangsúlyozza, hogy „itt az ideje egy új megközelítésnek, amely szerint a szponzorálás a kereskedelmi előnyökön túl pozitív közösségi örökséget teremthet”. Ezt nyomatékosítván, a vállalat a piacvezető Demos kutatóközponttal dolgozik együtt egy új modell létrehozásán, mely megmutatja a progresszív szponzorálás szociális megtérülés felőli oldalát, illetve a közösségi értékeket, amit maga a támogatás teremt.
Forrás: marketingmagazine.co.uk