A Super Bowl XLVI házigazdája, Indianapolis, formabontó módon tervezi kezelni a világ egyik legnagyobb sporteseményét körülvevő felhajtást: egy közösségi média központból fogják irányítani az információáramlást.
Több mint 150 ezer látogató érkezésére számítanak a Super Bowl hétvégéjén a mérkőzésnek otthont adó Indianapolisban. A szervezők egészen újszerű módszert találtak ki a hatalmas érdeklődés és az ezzel járó megnövekedett információkeresés kezelésére: egy közösségi média irányító központot hoznak létre, ahol napi 15 órában minimum 20 fős személyzet monitorozza a Facebookon, Twitteren és más platformokon zajló digitális beszélgetést.
A projektért felelős Raidious digitális marketing ügynökség stratégái, elemzői és informatikusai különböző keresőeszközök és kimutatások segítségével vizsgálják az online forgalmat. A kulcsszavak, gyakran használt kifejezések alapján beazonosítják a szurkolók igényeit és támogatást nyújtanak számukra, megelőzve a kérdéseket. Például parkolóhelyekről informálnak, vagy a város nevezetességeihez irányítják az érdeklődőket, valamint készenlétben állnak vészhelyzet esetére is, hogy a tájékoztatás centruma legyenek.
Napjainkban a közösségi média az interakció útja, ezért éreztük elengedhetetlennek, hogy a korábbi Super Bowl-ok kommunikációs megoldásaitól eltérően sokkal nagyobb hangsúlyt fektessünk rá” – nyilatkozta Taulbee Jackson, a Raidious vezérigazgatója.
Az irodát Indianapolis belvárosában alakítják ki 260 négyzetméteren, több mint egy kilométer Ethernet kábel, valamint 14 négyzetméternyi hálózatba kötött képernyő felhasználásával. A mai naptól február 5-éig működő egység erősségeit és gyengeségeit a közeli Ball State University média dizájn részlegének kutatói tanulmányozzák. Egyelőre nem tudni, hogy milyen adatok várhatók, de sikeressége esetén a központ példát állíthat a többi világesemény számára.
Forrás: mashable.com
1 hozzászólás
Pingback: Öt közösségi média trend, ami (nem csak) a labdarúgásban használható | Sportsmarketing