labdarúgás, rövidhír, Sportmarketing — 2011/12/07 at 07:45

A hetvenötezer eurós mezszám

by

A spanyol Primera Divisionban szereplő Sevilla labdarúgó klub a szurkolók miniatűr fotóiból állítja össze a játékosok mezszámát. A drukkerek nem egészen 25 euróért vásárolhatnak meg egy 2×2 milliméteres felületet, hogy a saját fényképük szerepeljen a kedvencük mezének számában.

Hallottál már a The Million Dollar Homepage-ről, ahol az egymillió pixelből álló honlapot pixelenkét egy dollárért értékesítették? Az ötlet nagyon hasonló: a neves labdarúgó klubok közül elsőként a Sevilla döntött úgy, hogy mikroszkopikus méretű részekre osztja a játékosok mezszámát és egyenként értékesíti az apró felületeket, amelyeken a szurkolók a saját fényképüket szerepeltethetik. Az elkötelezett hívek 24.90 euróért juthatnak a 2×2 milliméteres darabokhoz.

A regisztrációt a Playing2 honlapján keresztül lehet elintézni, ahol a szurkolók maguk választhatják meg, hogy melyik játékos mezszámában, és azon belül is pontosan hol szeretnék viszontlátni a fotójukat. A megvásárolt felület egy e-tanúsítvánnyal és a klubhoz kötődő különböző kedvezményekkel jár.

A Sevilla illetékesei szerint az első visszajelzések abszolút pozitívak a szurkolók részéről. A klub a hírverésen túl anyagilag sem jár rosszul a marketing akcióval: egyetlen mezszám 3142 miniatűr fotóból áll össze, amely több mint 75 ezer euró bevételt jelent. Ha sztárigazolásokra nem is telik az így szerzett extra jövedelemből, sok csapatnak komoly segítséget jelenthet a költségvetésben.

A kreatív ötlet megvalósításában hamarosan csatlakozik a Sevillához a honfitárs Granada labdarúgó klub, valamint a walesi rögbi válogatott is, amely a Six Nations kupán fog az egyedi dizájnnal ellátott mezszámokkal szerepelni.

Forrás: sports.yahoo.com

One Comment

  1. Pingback: Ferenc pápa arcképe díszíti a San Lorenzo mezét | Sportsmarketing

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

A Ferrari és a Red Bull Racing kiszállt a FOTA-ból

Nem sikerült megállapodásra jutni a források korlátozásával kapcsolatban, ezért a Ferrari és a Red Bull Racing kilépett a Forma 1-es...

Close