A spanyol Primera Divisionban szereplő Sevilla labdarúgó klub a szurkolók miniatűr fotóiból állítja össze a játékosok mezszámát. A drukkerek nem egészen 25 euróért vásárolhatnak meg egy 2×2 milliméteres felületet, hogy a saját fényképük szerepeljen a kedvencük mezének számában.
Hallottál már a The Million Dollar Homepage-ről, ahol az egymillió pixelből álló honlapot pixelenkét egy dollárért értékesítették? Az ötlet nagyon hasonló: a neves labdarúgó klubok közül elsőként a Sevilla döntött úgy, hogy mikroszkopikus méretű részekre osztja a játékosok mezszámát és egyenként értékesíti az apró felületeket, amelyeken a szurkolók a saját fényképüket szerepeltethetik. Az elkötelezett hívek 24.90 euróért juthatnak a 2×2 milliméteres darabokhoz.
A regisztrációt a Playing2 honlapján keresztül lehet elintézni, ahol a szurkolók maguk választhatják meg, hogy melyik játékos mezszámában, és azon belül is pontosan hol szeretnék viszontlátni a fotójukat. A megvásárolt felület egy e-tanúsítvánnyal és a klubhoz kötődő különböző kedvezményekkel jár.
A Sevilla illetékesei szerint az első visszajelzések abszolút pozitívak a szurkolók részéről. A klub a hírverésen túl anyagilag sem jár rosszul a marketing akcióval: egyetlen mezszám 3142 miniatűr fotóból áll össze, amely több mint 75 ezer euró bevételt jelent. Ha sztárigazolásokra nem is telik az így szerzett extra jövedelemből, sok csapatnak komoly segítséget jelenthet a költségvetésben.
A kreatív ötlet megvalósításában hamarosan csatlakozik a Sevillához a honfitárs Granada labdarúgó klub, valamint a walesi rögbi válogatott is, amely a Six Nations kupán fog az egyedi dizájnnal ellátott mezszámokkal szerepelni.
Forrás: sports.yahoo.com
1 hozzászólás
Pingback: Ferenc pápa arcképe díszíti a San Lorenzo mezét | Sportsmarketing