labdarúgás, rövidhír, Sportmarketing — 2011/11/25 at 08:25

Tudatos márkaépítésen dolgozik a Manchester City

by

Manchester városában a vörös mellé feliratkozott a színskálára a világoskék szín is. A Manchester City céltudatos stratégiája beérni látszik.

A manchesteri kékek életében a mérföldkő 2008-ben következett be, amikor az Abu Dhabi United Group megvásárolta a klubot. Ezt követően a tulajdonos, Sheikh Mansour bin Zayed Al Nayhan óriási összegeket fektetett a vállalkozásba, elsősorban világszínvonalú játékosokra és infrastrukturális fejlesztésekre. Az eredmények egyre inkább kezdenek beérni, hisz a sportszakmai teljesítmény mellett – a City a Premier League jelenlegi listavezetője – a gazdasági tervek megvalósítása is folyamatban van. Egy sikeres márka létrehozása azonban kockázatokkal jár, s ezt mutatja a 2010/11-es pénzügyi évben elkönyvelt, az angol labdarúgás történetének eddigi rekord összegű vesztesége [149, 9 millió font].

A Citynél ennek ellenére sincs megállás és kidolgozott stratégiával építik ki a globális márkájukat. A márkaépítés során a brand kialakításával a fogyasztó, a szurkoló valamilyen értéket kap, amivel igényei kielégülést nyernek. De alapjában véve ez nem elég. Az igénykielégítés folyamatának egy kellemes élménnyé kell válnia, hogy a két fél között bizalom épülhessen ki, ami biztos alapokat nyújt. Ezt így gondolja Ian Cafferky is, a City márkafőnöke és kereskedelmi képviselője, aki azt mondta, hogy „egy nagyon magas szinten úgy látom magunkat, mint egy médiaszórakoztató vállalat, nem csak egy labdarúgó klub”.

A márka további felvirágoztatására a menedzsment 49 százalékos kereskedelmi- és reklámbevétel növekedést tervez, illetve 27, 4 százalékos gyarapodást a televíziós jogdíjakból.

„Egy fenntartható klubot szeretnénk építeni a jövőben. Öt év alatt hat stratégiai célt szeretnénk megvalósítani, és megpróbáljuk megduplázni a bevételeinket 2017-ig.” – hangsúlyozta Cafferky. A klub szándéka a szurkolói közösség kiszolgálása és a legjobb teljesítmény nyújtása, mind a pályán, mind a pályán kívül.

A City márka felépítése lépésről lépésre halad, egyre több platformon találjuk meg a klubot. Komoly fejlesztésekbe kezdtek a social mediában is, ahol első angol klubként szerződést kötöttek a Youtube-bal, így hivatalos videókat oszthatnak meg a szurkolóik számára.

Forrás: sportspromedia.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Bemutatták a londoni olimpia emlékérmeit

Bemutatták a 2012-es londoni olimpia emlékérmeit: a brit Királyi Pénzverde által gyártott egykilós arany érme Sir Anthony Caro szobrász, az...

Close