A 2011-es New York Maraton egyik főszponzora, az Asics sportszergyártó cég egy meglepő kérdést tett fel: gyorsabb vagy a reklámunknál?
A verseny egyik kampányának részeként az érdeklődők kipróbálhatták, gyorsabbak-e Ryan Hall hosszútávfutónál. A „Run with Ryan”, azaz fuss Ryannel elnevezésű akciót a Vitro ügynökség találta ki, melynek során egy életnagyságú 60 láb (kb. 18 méter) hosszú videófalat helyeztek el egy metróállomásnál. Ezen először 10 másodperc visszaszámlálás lehetővé tette, hogy a járókelők beállhassanak a rajthoz. Aztán kezdődhetett a verseny. A vállalkozó szelleműek pedig valós tapasztalatot szerezhettek, mennyire gyors is az amerikai csúcstartó. A résztvevők nem tudták legyőzni, ráadásul csak ezután szembesültek vele, hogy Hall ezt az iramot több mint 42 kilométeren keresztül képes tartani. Az amerikai futó egyéni csúcsa egyébként 2 óra 4 perc 58 másodperc, ami valóban elképesztő.
A kampány telitalálatnak bizonyult, nem csak a szurkolók körében, hanem a médiában is. A Creativity oldalán a nap képének választották, valamint a Fast Company Design, az Ad Week és a japán Nikkei Business Journal is kiemelten foglalkozott vele.
Ez a kis egyszerű, de annál kreatívabb ötlet is megmutatja, hogy az egyébként unalmasnak tűnő maratoni futást is lehet jól reklámozni, valamint bevonni az embereket. Mi kicsit tovább gondoltuk, akár külön videót is készíthettek volna a futókról, ami a Facebookra feltöltve még több potenciális érdeklődőhöz képes eljutni.
A kampány ideje alatt egyébként maga Ryan Hall is megállt, hogy versenyezzen saját magával. Hogy ki nyert? Nézd meg a videót, és megtudod az eredményt!
Forrás: advertblog.com, asicsamerica.com, vitroagenyc.com