interjú — 2011/11/15 at 07:49

SABINE HOLDORF-SCHUST, a THW Kiel menedzsere

by

A THW Kiel Európa egyik legjobb és legismertebb féri kézilabdacsapata. Kétszer nyertek Bajnokok Ligáját, háromszor játszottak Bajnokok Ligája döntőt, tizenhatszor nyerték meg a Bundesligát, hétszer a német kupát, háromszor az EHF Kupát, és még nem is soroltuk föl az összes eredményüket. 9,5 millió eurós költségvetésük összehasonlíthatatlan a magyar klubokéval, és a mérkőzésenkénti átlagos 10.250 fős nézőszám is. A klub működéséről és sikereinek titkáról az 1999-óta a THW-nál dolgozó Sabine Holdorf-Schustot kérdeztük.

Hány vezető és hány munkatárs dolgozik a klubnál és milyen munkamegosztásban?

Két menedzser és hat munkatárs dolgozik a THW Kiel irodájában. Két alkalmazott a marketingért felel (beleértve a sajtót és a pr-t), egy a könyvelésért, egy főként a jegyekért és a THW Kiel szurkolói boltért. Van két munkatársunk (egyikük részmunkaidőben), akik a Német Ligáért és a Bajnokok Ligájáért, valamint a csapat dolgaiért felelősek. A hazai mérkőzések alkalmával majdnem mindenki dolgozik a csarnokban is, hogy felügyeljék a reklámhordozók összeszerelését, kiszolgálják a szponzorokat, a sajtót és a bírókat, illetve hogy ellenőrizzék a lebonyolítást.

(Fotó: Sascha Klahn)

A mindenki számára jól ismert mezreklámokon és padlómatricákon kívül mit tudnak ajánlani a szponzoroknak? Hallottam például, hogy fantasztikus VIP helyiségük van.

Az említetteken kívül számos marketing lehetőséget tudunk ajánlani:

  • hirdetések a pálya körül (és egyéb stadionon belüli reklámlehetőségeket)
  • hirdetések a mérkőzések programfüzetében (92 oldalas, 9500 példány számonként)
  • reklámok a kabalafigurán
  • reklámspotok a kivetítőn a csarnokban
  • promóciós játékok a mérkőzések előtt és azok szünetében, melyeken a szurkolók díjakat nyerhetnek
  • autógrammosztások (csapat vagy egyéni)
  • VIP vendéglátás: a prémium vendéglátást jelentő csomagunk a “THW Business Lounge” több dolgot is ajánl, például:
    • meghatározott asztalokat fix ülésrenddel (minden szponzorhoz tartozik egy asztalszám)
    • különleges hangulat (beleértve a zenét, világítást, dekorációt, televízió-képernyőket)
    • magas minőségű, négyfogásos étkezés (beleértve az italokat)
    • mérkőzés előtti, félidei és mérkőzés utáni szórakoztatás egy profi műsorvezetővel (például interjúk játékosokkal, szóróajándékok, ajándékok különleges alkalmakra)
    • speciális ülőhelyek a csarnok erre a célra kialakított részében
    • VIP parkolási lehetőség, belépés a THW Business Longe-ba

(Fotó: thw-provinzial.de)

Hallottam, hogy Koppenhágában például a mérkőzés előtt akadályversenyt rendeztek gyerekeknek. Önök szoktak hasonlót szervezni, vagy egyéb programot a szurkolók szórakoztatására? Hogyan szolgálják ki és szórakoztatják a szurkolókat a mérkőzésen?

Gyerekeknek nem szervezünk versenyt a meccs előtt a késői kezdési időpontok és hely problémák miatt. (A legtöbb mérkőzésünk élő televíziós mérkőzés és a csarnokunk pedig nem modern “esemény aréna”). Van viszont egy ún. “NDR Fanshow” 30 perccel a mérkőzés előtt, félidőben és mérkőzés után. Ezt a szurkolói showműsort egy profi műsorvezető vezeti. Tartalmaz interjúkat, promóciós játékokat, zenét, megtudhatják a szurkolók a legfrissebb információkat és showelemeket mutat be a kabalánk, Hein Daddel, a mérkőzés után pedig sajtótájékoztatót tartunk stb. Ezen felül két órával a mérkőzés előtt a csarnokban lévő televízió-képernyőkön fut a “familaFanTV” (PowerPoint prezentáció formájában), amely a csapat egyik szponzoráról kapta a nevét és tartalmaz minden információt az aktuális, valamint a soron következő mérkőzésekről, a THW Kiel szurkolói bolt termékeiről és fotókat is láthatnak a szurkolók. A csapat befutását és bemutatását különleges show kíséri (fények, zene, videó). Ezeket a “szórakoztató eszközöket” szintén értékesítjük.

(Fotó: T. Drewes)

Mit gondol, milyen tényezők teszik klubjukat olyan sikeressé – amellett persze, hogy kiváló játékosaik vannak?

A játékosok mindig nagyra értékelik a klubon belüli családias légkört. Ráadásul a THW Kielnek van egy kivételes hangulatú csarnoka, amely tele van fantasztikus szurkolókkal minden meccsen. A kézilabdának Kielben hagyományosan magas a prioritása és szoros kötelékek kapcsolják a régió gazdaságához.

(Fotó: dreizunull.com)

Tapasztalataim szerint nem túl sok nő dolgozik a férfi kézilabdában. Hogyan tud boldogulni a férfiak között? Mennyire van nehéz dolga?

Néha nehéz helyt állni nőként egy férfi kézilabda klubnál dolgozva. Gyakran azt gondolom, hogy kétszer olyan keményen kell dolgoznom, hogy elismerjék a munkámat. De ez természetesen nincs mindig így. Bár sok férfi azt gondolja, hogy a nők nem értenek a kézilabdához (vagy pontosabban a férfi kézilabdához), a munkámat és a klub iránti elkötelezettségemet sok ember nagyra becsüli, különösen a játékosok és a szponzorok. Ezért lelek még mindig sok örömöt abban, hogy a THW Kielnél dolgozok.

(Fotó:Torben Dieckert, Central Studios Kiel)

SABINE HOLDORF-SCHUST
Született: 1954.07.05., Unna
Tanulmányok: sportmenedzsment, testnevelés, német és történelem
Pozíció a klubnál:
1999- 2009. április: irodavezető
2009. április: menedzser
Legjobb eredményei: Super Globe győzelem (2011), Bajnokok Ligája győzelem (2010), német bajnok (2009 és 2010) német kupa-győztes (2009 és 2011), német szuper kupa-győztes (2011)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

EuroGames 2012 Budapest
EuroGames 2012 Budapest

Talán kevesen tudják, de Budapest 2012-ben Magyarország történetének egyik legnagyobb sporteseményének lesz a házigazdája. A jövő évi EuroGames rendezési jogát...

Close