Talán kevesen tudják, de Budapest 2012-ben Magyarország történetének egyik legnagyobb sporteseményének lesz a házigazdája. A jövő évi EuroGames rendezési jogát ugyanis hazánk nyerte el.
A EuroGames az európai LMBT (leszbikus, meleg, biszexuális, illetve transznemű) sportközösség legnagyobb éves sportversenye, amire 18 sportágban 3800 sportolót, 2200 szurkolót és további mintegy 4000 látogatót várnak a szervezők Európából és a kontinensen túlról is. Ha az Universiade a világ második legnagyobb nemzetközi sporteseménye, akkor joggal mondhatjuk, hogy a EuroGames is az elitbe tartozik.
A rendezvény célja többek között, hogy felhívja a figyelmet az egészséges életmód fontosságára, támogassa az esélyegyenlőségért folytatott küzdelmet, valamint megmutassa, hogy a sport terén sem számít a szexuális orientáció és a nemi identitás.
A EuroGames elsősorban egy sportesemény, ami mindenki számára nyitott. A közel 20 sportági versenyen kívül konferenciák, workshopok és kulturális rendezvények színesítik az 1 hetes programot.
Az önkéntesekkel együtt jelenleg közel 100-an dolgoznak a versenyen sikeres megrendezésén. Fontos, hogy a projekt megvalósítása során kiemelt jelentőséget kap a nemek közötti egyenlőség hangsúlyozása is.
Az esemény a tervek szerint 1,5-1,8 Mrd Ft forgalmat generál úgy, hogy semmilyen állami támogatásban nem részesül. Bár Magyarországon nyíltan kevesen vállalják a támogatást, nemzetközi szinten a budapesti EuroGames olyan emberektől, szervezetektől kapott támogató levelet, mint például a Londoni Olimpia Szervezőbizottsága (LOCOG), Greg Dorey (brit nagykövet), Alexander Stubb (finn külügyminiszter), vagy Androulla Vassiliou (az Európa Bizottság tagja).
A EuroGames szervezői tudják, marketing nélkül ma már nem adható el semmi. Az esemény jellegéből és rendelkezésre álló financiális forrásokból kifolyólag elsősorban a vírusmarketing eszközeit alkalmazzák. Klasszikus médiaterv helyett például csak hirdetési anyagokat készítenek, amit viszont elérhetővé tesznek mindenki számára, hogy kitehesse, amennyiben szeretné. Rengeteg LMBT magazin létezik világszerte, akik ingyen megjelentetik a hirdetéseket, mert ez a közösség sokkal zártabb és sok esetben összetartóbb. Klasszikus médiakampány helyett szintén vírusmarketinggel, vírusfilmmel készülnek.
A szervezők igyekeznek kihasználni az online lehetőségeket is. Folyamatosan fejlődő honlap várja a látogatókat, valamint a webkettes platformokon is aktívak. Facebook rajongóiknak száma 3 hónap alatt közel meg ötszöröződött. Pedig esetükben például egy hirdetési kampányt is sokkal nehezebb targetálni a közösségi oldalon. Az emberek ugyanis szívesen megosztják lakhelyüket, kedvenc focicsapatuk nevét, vagy hogy milyen filmeket szeretnek, szexuális orientációjukat viszont csak igen ritkán. A szervezők napi szinten használják a Facebookot, és ami még fontosabb, hogy a rajongók bevonása is sikeres. A közösségi oldal új statisztikai adata, a „talking about this” a rajongók számához viszonyítva 10% körül mozog, ami jónak mondható. A rendezők a Twitter mikro-blogot 1-1 esemény alatt fogják aktívabban használni. Ezek alatt percről-percre nyomom követhetőek majd a legfrissebb információk, eredmények. A korábban már említett vírusfilm pedig a YouTube-ra és további 7-8 videómegosztó oldalra fog felkerülni, ami biztosítja a lehető legszélesebb körű elterjedést. Ezen kívül hamarosan a Wikipedián is elérhetőek lesznek a legfontosabb információk, ami már csak keresőoptimalizálás szempontjából is fontos.
Az esemény szervezője a Friss Gondolat Egyesület (FRIGO), amely több sportágban is szívesen várja a mozogni vágyókat. Az LMBT közösség tagjait az élet számos területén diszkriminálják. Pontosan ezért választották az esemény szlogenjéül a „We play the same” mondatot, mellyel azt szeretnék kifejezni, hogy mint ahogy sok minden másban, úgy a sportolásban sem különböznek.
6 hozzászólás
Gratulálok!!!
Köszönöm!
Én is gratulálok!
Köszi!
Magyarország történelmének legnagyobb sporteseménye ?????
bocs
Történetének.