Hosszú távú megállapodást kötött a Forma 1-ben érdekelt McLaren és a kerékpárokat gyártó Specialized. A közös munka lényege a technológiai fejlesztések és azok tudományos háttérmunkájának összehangolása.
A kerékpársportban és az autósportban kiemelt szerepet kapnak a technológiai újdonságok. Centikért, ezredmásodpercekért folyik a harc, és a győzelem sokszor apróságokon múlik. Mindkét sportágban kiemelkedően fontosak a versenyeszköz aerodinamikai tulajdonságai, és a könnyű, ugyanakkor nagy szilárdságú anyagok használata. Nem véletlen, hogy a csúcsminőségű kerékpárokat, illetve autókat tervező mérnökök együttműködése hosszabb múltra tekint vissza.
A Specialized 2006-ban kezdte el fejleszteni a Venge nevű országúti kerékpárvázat, amelynek tervezésébe beszállt a McLaren is a saját Forma 1-es technológiájával és annak tudományos hátterével. A végeredmény egy önmagában mindössze 1 kilogrammot nyomó váz lett, de a komplett bringa is csak 2,07 kg. A kerékpáron a sportoló testtartása optimális, ezzel energiát tud megtakarítani: 20 km/h sebességnél 3, míg 45 km/h-nál 23 Wattot. Az érték a sebességgel együtt növekszik, így egy sprintbefutó során, amikor 60-70 km/h-val tekernek a versenyzők, komoly előnyt jelenthet a Venge.
Ron Dennis, a McLaren Group elnöke nagyon elégedett a HTC-Highroad színeiben szereplő Mark Cavendish idei teljesítményével. Cavendish az S-Works változattal versenyezte végig az idényt és megnyerte a legjobb sprinternek járó zöld trikót a Tour de France-on, majd a világbajnoki címet is begyűjtötte. Kiemelkedő eredményei hozzájárultak, hogy a McLaren és a Specialized a jövőben is folytassa a Venge kapcsán sikeresnek bizonyuló közös technológiai kutatásokat.
A Specialized Venge váz ára 3800 dollár, a csúcsminőségű alkatrészekkel felszerelt kerékpár pedig 9200 dollárba kerül. A kerékpár a márciusi Milánó-San Remo egynapos versenyen mutatkozott be.
Forrás: specialized.com
1 hozzászólás
Pingback: A McLaren újrapozícionálta magát | sportsmarketing.hu