A Barcelona pártolói tagsága úgy döntött, hogy maradhat a Qatar Foundation felirata a csapat mezén, amely az első fizetett mezreklám a klub történetében és öt év alatt 171 millió euró bevételt jelent.
A Barcelona decemberben jelentette be, hogy öt évre szóló szerződést kötött a Qatar Foundationnel. A katari non-profit szervezet 171 millió eurót fizet azért, hogy a csapat mezén reklámozhassa magát. Az együttműködés első félévében, a 2010-2011-es tavaszi idényre 15 millió eurót kaptak a katalánok úgy, hogy a Qatar Foundation felirata még jelent meg a trikón. Az első teljes szezonra, az idén már mezreklámmal, 26 millió euró jár, majd az összeg folyamatosan emelkedve a 2015-2016-os szezonban eléri a 33,5 millió eurót. A Bajnokok Ligája győzelem még több pénzt hoz a kasszába, ugyanis 5,5 millió eurós bónusz lép életbe, ha sikerül megnyerni a kupát.
A megegyezést a rendkívüli összegek ellenére nem fogadták kitörő örömmel a Barcelona-klubtagok, sőt petíciót nyújtottak be, hogy megpróbálják visszavonni az üzletet. Ellenérzésüket az váltottak ki, hogy kedvenceik korábban sosem hirdettek egyetlen szponzort sem a mezükön. Bár 2006 óta az UNICEF logója díszeleg a trikón, az ENSZ Gyermekalapja nem fizet érte, sőt a Barcelona támogatja őket évi 1,5 millió euróval. További problémát okozott, hogy a pártoló tagság nem tudott azonosulni azzal, ahogyan a közel-keleti emírség kezeli az emberi jogokat.
A Barcelona vezetősége gazdasági indokokat hangoztatva komoly kampányba kezdett az együttműködés elfogadtatása mellett. Javier Faus, a klub pénzügyi alelnöke kiemelte, hogy szükségük van a Qatar Foundationtől származó bevételre a gazdasági stabilitásuk helyreállításában. Faus a költségvetés ismertetésekor elmondta, hogy a 2010-2011-es szezonban 430 millió euróról 364 millióra csökkentették a klub adósságállományát, amelyet 200 millió euró köré szeretnék levinni 2012 nyarára, ehhez azonban elengedhetetlen a mezszponzori bevétel kihasználása.
Az ügy végül szavazásra került, ahol a tagság 697 igen, 76 nem és 36 tartózkodás mellett támogatta a Quatar Foundation mezreklámját. A megállapodás tartalmaz egy visszafordíthatósági záradékot, amelyet Faus azzal indokolt, hogy szerették volna megoldani a pénzügyi problémát, de nem szerették volna, hogy később ne változtathassák meg a döntést.
Az UNICEF logója sem került le a trikóról, hanem hátul, a számozás alatt találta meg új helyét.
Forrás: fcbarcelona.com