A klub vezérigazgatója szerint az új, saját tulajdonban lévő stadionjának köszönhetően a Juventus négy-öt év gazdasági versenyelőnyre tehet szert a hazai riválisaival szemben.
Vasárnap debütált a Serie A-ban a Juventus új stadionja. A Juventus Arena, amelynek névadói jogára partnert keres a klub, egyedi színt hozott az olasz labdarúgásba: míg a Serie A egyesületek többsége a helyi önkormányzattól, vagy más üzemeltetőtől bérli a stadiont a hazai mérkőzésekre, addig a Juventus Arena az első magánkézben lévő futball-létesítmény.
A Zebrák éveken át küzdöttek stadionproblémával. A csapat korábbi otthona, a Torino FC-vel közös Stadio delle Alpi az 1990-es labdarúgó világbajnokságra készült, és drága bérleti díja mellett komoly hátrány jelentett, hogy a játékteret körülvevő futópálya miatt bizonyos szektorokból élvezhetetlenek voltak a mérkőzések. A 69 ezer férőhelyes stadiont az idény nagy részében csak harmadáig sikerült megtölteni, pedig a kutatások szerint a Juventus rendelkezik a legtöbb szurkolóval Olaszországban.
A Juventus 2003-ban vásárolta meg Torinó városától a Stadio delle Alpit, majd 2006-ban költözött ki belőle. Az új aréna a futópálya elbontásával az elődje helyére épült és a 100 millió eurós beruházást a legmodernebb követelmények figyelembevételével hajtották végre. A környezeti kompatibilitás mellett kiemelt szempont volt a bevételek fellendítése, ezért a létesítményben helyet kapott egy 34.000 m2-es bevásárlóközpont, 4.000 autó befogadására alkalmas parkolóval. Bár a nézőtéren a korábbinál kevesebben, 41 ezren férnek el, nőtt a VIP-páholyok és a prémium kategóriás székek száma.
„A stadionból származó bevételek a tavalyi szezonban 11,5 millió euró tettek ki, amelyből 9,8 millió euró származott a jegyeladásból és 1,7 millió az egyéb szolgáltatások értékesítéséből. Ez a teljes bevétel 7,5 százaléka. Az új stadion új lehetőségeket kínál, így az innen származó bevételek megduplázására számítunk. A remélt 32 millió euróból 20 milliót jelentenének az értékesített belépők, 6 milliót az egyéb szolgáltatások és 6 milliót a névadói jog” – nyilatkozta Aldo Mazzia, a Juventus vezérigazgatója.
A modern létesítmény átadása elkezdte visszacsalogatni a nézőket, ugyanis jelentősen emelkedtek a bérleteladások: a tavalyi szezonhoz képest 56 százalékkal többen, 23 ezren éltek a lehetőséggel. Mazzia elképzelhetőnek tartja, hogy más olasz klubok is követik példájukat, de eddig még nem találkozott konkrét tervekkel, úgyhogy szerinte a Juventus négy-öt év gazdasági versenyelőnyt élvezhet a belföldi piacon.
Forrás: juventus.com