28 éve tartó kapcsolatát hosszabbította meg az NFL és a Pepsi. A NFL-szezon rajta előtt kötött újabb tízéves szerződés az amerikai sporttörténelem legjövedelmezőbbjei közé tartozik.
Az NFL és a Pepsi partnersége közel három évtizedes múltra tekint vissza, igaz, az üdítőital gyártó óriás csak 2002-ben tudta átvenni a kiemelt szerepet legnagyobb riválisától, a Coca-Colától. A 2012-ben lejáró szerződésüket újabb tíz évvel hosszabbították meg a felek, méghozzá a mértékadó Wall Street Journal szerint az amerikai sporttörténelem egyik legjövedelmezőbb üzletét ütve nyélbe: az évente hozzávetőlegesen 100 millió dollár értékű megállapodás a tízéves ciklus végére összességében elérheti a 2,3 milliárd dollárt.
Az együttműködésben nemcsak a Pepsi üdítő- és sportitalai, hanem snack brandjei is szerepet kapnak. Ennek megfelelően Quaker Oats és Tropicana márkák jövőre lépnek be a szponzorációba évente 15 millió dollárt költve egyenként, míg továbbra is a Pepsi Max marad az NFL hivatalos üdítőitala, a Gatorade pedig a hivatalos sportitala. Érdekesség, hogy a Gatorade a pálya szélé elhelyezett hűtőivel az egyetlen olyan brand, amely az NFL-mérkőzések résztvevője, kivéve természetesen a játékosok, a technikai személyzet és a játékvezetők felszerelését.
A Pepsi folytatja a liga nemzetközi sorozatának a szponzorálását is. Az NFL International Series sorozatban ötödik éve repít át Londonba egy alapszakasz mérkőzést, és rendre megtölti az amerikaifutball esetében 86 ezer nézőt befogadni képes Wembley-t. Az idén a Tampa Bay Buccaneers és a Chicago Bears összecsapását láthatják az érdeklődők, amelyre október 23-án kerül sor.
A Wall Street Journal értesülései szerint a Pepsi nagyjából 1,3 milliárd dollárt költ majd a szponzoráció aktiválására a tízéves időtartam alatt.
A 2011-es NFL-szezon a hosszúra nyúlt lockoutot követően végül az eredeti terveknek meglelően a mai napon veszi kezdetét a Green Bay Packers-New Orleans Saints párharccal.
Forrás: wsj.com