kajak-kenu, Sportmarketing — 2011/08/29 at 15:51

Hungary Rulez. You Know? – part 1.

by

Ha Szeged, akkor Dóm, Szabadtéri, SZIN, egyetemisták, borfesztivál …és kajak-kenu. Beszámoló a 2011-es szegedi MOL Kajak-Kenu Világbajnokságról.

Talán már nem túlzás Szegeddel társítani a kajak-kenut, hiszen a város számtalan rangos eseménynek adott otthont ebben a sportágban, és a pályát, valamint a szervezést világszerte dicsérő szavakkal illetik, sőt, a 2006-os szegedi világbajnokságot szinte etalonként emlegetik. A 2006-os vb egy napjára volt szerencsém kilátogatni, és maradandó emlékeket hagyott bennem az a délután. Az idei világbajnokságot már nem csupán szurkolói, hanem szakmai szemmel is figyeltem, és az eseményre sajtóakkreditációval látogattam ki. A tapasztaltakat alább meg is osztom, és remélem, hogy elnézi nekem az olvasó, ha esetleg az erős szegedi kötődésem miatt néha kissé elfogult és szubjektív leszek.

Az arculat és a honlap

Az esemény arculata elég színesre sikeredett, ami nekem elsőre kissé meglepő volt, és mikor először megláttam a színátmenetes logóverziót, azt gondoltam, hogy túl sok a szín, de a többi megjelenést látva rájöttem, hogy ezekkel nagyon jól játszottak a későbbiekben. Ugyanazt a háttérmintázatot többféle színből meg lehetett alkotni, így nagyon jól néztek ki a kiadványok, vagy például a szervezők pólói. A korábbi Szállítók kampány sötét színvilága, valamint a Szállítók újratölve képregény formátuma után ez szintén egy új és érdekes megjelenés. A MKKSZ és a vb marketing és pr menedzsere, Szabó Szilvia elmondta, hogy éppen az a cél, hogy mindig valami újjal rukkoljanak elő. A kampányhoz azért ezeket a színeket választották, mert ezekkel az olimpián szoktak találkozni az emberek, és ez a verseny egy nagyon fontos olimpiai kvalifikációs verseny is.

De nem akarok ennyire előreszaladni, inkább rátérek a honlapra, melyet még a nyitó sajtótájékoztató előtt feltérképeztem. Véleményem szerint áttekinthető, információban gazdag, és nem utolsó sorban látványos is. Minden célcsoport részletes információkat talál rajta, a helyszíntől kezdve a közlekedésen keresztül a programig. Csupán a magyar csapat bemutatását hiányoltam, és több képet (galériát) tettem volna fel a honlapra, mert tapasztalataim szerint szívesen és nagy érdeklődéssel nézegetik ezeket a tartalmakat a szurkolók. A képeket valamelyest pótolják a videók (pl. Szeged bemutatkozófilm, vb reklámfilm).

A honlapról el lehet jutni a verseny hivatalos Facebook oldalára, valamint a szövetség magyar és angol Twitter oldalára is. A Facebookon szinte csak angolul jelentek meg a hírek, csupán ritkán találkoztam magyar nyelvűvel. Mivel a honlap miatt úgyis minden elkészül mindkét nyelven, szerintem érdemes lett volna Facebookot is két nyelven használni. Hiányoltam továbbá a szurkolók bevonását célzó közösségi média aktivitást, melyet akár szponzori akciók, nyereményjátékok meghirdetésére is lehetett volna használni. Valószínűleg a közösségi média használatának hiányosságai a szervezéshez rendelkezésre álló időhiányban keresendőek.

A sajtótájékoztató és a kiadványok

Az előzetes helyzetfelmérés és tájékozódás után következett a nyitó sajtótájékoztató (a kezdés előtti nap délutánján), mely gördülékeny volt, semmi kivetnivalót nem találtam benne azon kívül, hogy talán figyelhettek volna a szervezők a részvevők öltözékének egységesítésére. A sajtótájékoztatóval elégedett lehetett minden sajtós, mindenki ott volt, aki számított vezetői részről, továbbá elhoztak néhány népszerű és eredményes versenyzőt, akiket meg is szólaltattak, de később interjúkészítésre is volt lehetőség. A sajtósokat az előtérben üdítő, víz és aprósütemény várta.

A sajtótájékoztatón hozzájuthattunk a kajak-kenu magazinhoz is, mely egy nagyon ízléses, jó minőségű papírra nyomott B6-os méretű kiadvány, interjúkkal, érdekességekkel, mindenféle fontos információkkal, a vb programjával, és ebből már nem hiányzik az, ami a honlapról lemaradt, mégpedig a magyar indulók bemutatása. Mindenkinek jutott fél oldal, melyen megtalálhatóak az alapvető információk és egy autogram is. Természetesen reklámok is helyet kaptak a kiadványban, de jelenlétük nem zavaró, szerintem sikerült pont eltalálni a helyes arányt. Ezt a kiadványt egyébként a nézők is megkapták a jegyek mellé.

Az újságíróknak készült külön újságírói tájékoztató, mely szintén részletes, minden igényt kielégítő. Ennek angol nyelvű verziójával is találkoztam, melyet egy kiadványba foglaltak a résztvevőknek szóló „last info” nevű tájékoztatóval. Ebben a hotelek és az azokat körbejáró shuttle járatok menetrendjétől kezdve az étkezési lehetőségeken keresztül az edzésidőpontokig minden benne van.

A cikk második része a megnyitóünnepségről, a sajtóközpont és a szponzorfalu bemutatásáról ezen a linken olvasható.

További fényképek megtekinthetők a kajak-kenu világbajnokságról készített Picasa albumban.

One Comment

  1. Pingback: Hungary Rulez. You know? – part 2. | Sportsmarketing

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Bajnokok Ligája pénzdíjak 2010-2011

A Bajnokok Ligája 2010-2011-es kiírásának csoportkörében szereplő 32 csapat megkapta teljesítményarányos díját, valamint részesedését a televíziós jogdíjakból. Az UEFA összesen...

Close