olimpia, rövidhír, Sportmarketing — 2011/08/25 at 09:02

Megszépül a londoni Olimpiai Stadion

by

A 2012-es játékok rendezői bejelentették, hogy a korábban költségcsökkentési okokból elvetett külső burkolati koncepciót mégis megvalósítják a londoni Olimpiai Stadion körül, mert sikerült olyan partnert találniuk, aki megfinanszírozza a beruházást.

A májusban átadott 80 ezer férőhelyes londoni Olimpiai Stadiont eredetileg egyedi külső dizájnnal tervezték, de költségcsökkentési okokból az építkezésnek ezt a részét tavaly októberben a rendezők elvetették. Hozzávetőlegesen 7 millió fontot spóroltak a lépéssel, de a napokban sikerült megállapodniuk az olimpiai mozgalom globális partnerével, a Dow-val, amely vállalta finanszírozás terheit. A vegyiparban érdekelt cégnek köszönhetően így elkészülhet a 336 darab 25 méter magas és 2,5 méter széles egyedi panelből álló külső burkolat a stadion körül.

A külső héj 2012 tavaszára lesz kész, feldobva a sok kritikát kapott létesítmény kinézetét, amelyet sokan unalmasnak találtak a pekingi olimpia látványos Madárfészek Stadionjához képest. A burkolatnak lehetővé teszi, hogy szép képekkel és fényjátékokkal világítsák meg az Olimpiai Stadiont, míg a Dow hirdetéseket helyezhet el rajta egészen egy hónappal a játékok kezdete előtti határidőig, amikortól már tilos az olimpiai létesítményeken való hirdetés.

A beruházás a Londoni Olimpia Rendezőbizottságának [LOCOG] fenntarthatósági elveivel összhangban valósul meg, tehát a Dow a játékok végeztével újrahasznosítja a felhasznált anyagokat. A speciális eljárással készített elemek eleve 35 százalékkal könnyebbek lesznek, mint hagyományos társaik, valamint gyártásuk kisebb környezeti terhelést jelent az átlagosnál.

Forrás: dow.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Pajzán módon szeretne több bérletest elérni a Getafe

Meglepő videót tett közzé a Getafe: a spanyol Primera Divisiónban szereplő klub arra ösztönzi a szurkolóit, hogy spermadonoroként segítsenek a...

Close