labdarúgás, rövidhír, Sportmarketing — 2011/07/11 at 12:05

Feketére színeznék a mezt a kiesést gyászoló River Plate szurkolók

by

A River Plate fanatikus tábora egyedi kezdeményezést indított: azt szeretnék elérni, hogy a következő szezonban a második vonalba visszacsúszott klub ne a hagyományos mezében játsszon, hanem az ikonikus piros sávot fekete helyettesítse.

A néhány hete véget ért első osztályú argentin labdarúgó bajnokság az ország legeredményesebb klubjának búcsújával zárult. A 33-szoros bajnok River Plate ősszel a második osztályban – Primera B Nacional – kezdi meg a küzdelmeket, 110 éves történelme során először. A szurkolók nem tudják feldolgozni a kiesést, és egy különleges kezdeményezést indítottak „La camiseta no desciende” [A mez nem esik ki] címmel: szeretnék a hagyományos szerelést megtartani az első osztály számára és egy eltérő mezben játszani a második vonalban. A fanatikus tábor a River Plate fehér felsőjén található emblematikus piros keresztsávot feketére színezné át, ezzel is kifejezve érzelmeiket.

„Argentína legjobb csapata kiesett a második osztályba, de így a klub történelme érintetlen maradna. A gyerekeink, az unokáink, senki sem fog egyetlen képet sem látni a dicsőséges „Piros Szalagról” a Nacional B-ben. Noha a River Plate története megváltozott amikor kiestünk, ezt a történetet úgy írhatjuk tovább, ahogyan mi szeretnénk. Kitöröljük a jövőt, amelyet nem érdemeltünk.” – nyilatkozta a szurkolók vezetője.

A River Plate minden valószínűség szerint komoly szerkezeti átalakítás elé néz, ugyanis bevételei jelentősen alacsonyabbak lesznek a második osztályban. A televíziós jogdíjak évi 7,5 millió dollárról 855 ezer dollárra esnek vissza – ennyit kapnak egységesen a Nacional B csapatai. A klub jövedelmező szponzori szerződései akár felére csökkenhetnek: az adidas-szal hat évre szóló 20 millió dolláros megállapodása van, a Petrobras-szal való együttműködés évi 2,5 dollárt ér, míg a Tramontina partnersége évi 600 ezer dollárt jelent. Ezen kívül a River évente 1 millió dollárt kap a „Futbol para todos” [Labdarúgás mindenkinek] elnevezésű állami projektben való szereplésért, amely összeg 320 ezer dollárra csökkenhet. A klub novemberben 53 millió dolláros veszteséget jelentett, ezzel a legjobban eladósodott argentin egyesület.

Forrás: marketing.iprofesional.com, reuters.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Dr. Kirk L. Wakefield: Team Sports Marketing

Önmagában az, hogy valaki ért egy szakterülethez, még nem jelenti, hogy jó könyvet is tud írni róla, de Wakefield professzor...

Close