A Nemzetközi Olimpiai Bizottság megjelenttette a 2012-es londoni olimpiára vonatkozó közösségi média útmutatóját, amely minden résztvevőre és akkreditált személyre érvényes. A NOB a social media platformok használatára ösztönöz, amíg az nem hirdetési jellegű.
Az internet és a közösségi média használatára, valamint a blogolásra vonatkozó szabályozást tett közzé a Nemzetközi Olimpiai Bizottság [NOB], amelyet a 2012-es londoni olimpia minden résztvevőjének és akkreditált személyének kötelező betartania. A négy oldalas dokumentum az „IOC Social Media, Blogging and Internet Guidelines for participants and other accredited persons at the London 2012 Olympic Games” címet viseli és teljes egészében megtekinthető itt.
A NOB alapvetően minden szereplőt bátorít a különböző platformok használatára, amíg az tevékenység nem kereskedelmi célzatú. A megjelenített bejegyzéseknek összhangban kell lennie az olimpia szellemiségével, nem tartalmazhat sértő, vagy vulgáris kifejezéseket, képeket és első szám első személyben kell szólniuk, naplószerű formában. A résztvevők és akkreditált személyek a rendezvényekről, versenyekről, vagy bármilyen egyéb tevékenységről az olimpiai helyszíneken csak saját felhasználásra készíthetnek videó-, vagy hangfelvételeket, a nyilvánosság számára közzé azokat nem tehetik. A szöveg ezen kívül útmutatást tartalmaz az olimpiai szimbólumok képi és szöveges használatára, beleértve a domain neveket is. A szabályok be nem tartása esetén a NOB visszavonhatja a vétkes akkreditációját, vagy kizárhatja a további küzdelmekből.
A NOB közösségi média politikája egyértelműen a saját és együttműködő partnerei – szponzorok, televíziós társaságok – szellemi tulajdonjogainak védelmére törekszik, ami érthető, hiszen többmillió, sőt a közvetítési jogok esetén többmilliárd dolláros üzletekről van szó. Az irányelvek lefektetése mutatja azt is, hogy a szervezet felismerte a közösségi média erejét, ugyanis a tavalyi vancouveri téli olimpián még csak tűzoltás szerű munkát végeztek, amikor a grúz szánkós Nodar Kumaritasvili tragikus balesetet szenvedett edzés közben és az erről készül videók, képek, bejegyzések azonnal elárasztották a különböző platformokat.
Forrás: olympic.org
1 hozzászólás
Pingback: Közösségi média irányelvek a londoni olimpiára vonatkozóan | Sportsmarketing