labdarúgás, rövidhír, Sportmarketing — 2011/06/27 at 14:09

Interaktív futballmeccs

by

A szurkolók állíthatják össze a csapatokat Dél-Afrika két legismertebb klubjának szezon előtti mérkőzésén. A főszponzorról elnevezett Carling Black Label Cup résztvevői a Kaizer Chiefs és az Orlando Pirates, a kupa arca pedig az egykori holland válogatott, Ruud Gullit.

A Carling Black Label sört forgalmazó SABMiller vállalat ötéves szerződést kötött a dél-afrikai Premier Soccer League két legnevesebb klubjával, a Kaizer Chiefs-szel és az Orlando Pirates-szel, hogy a bajnokság előtt minden évben megmérkőzzenek a sörmárkáról elnevezett kupáért. A meccs érdekessége – amellett, hogy Soweto [Johannesburg egyik kerülete, a szerk.] derbijének, vagyis a helyi Fradi-Újpest számít -, hogy a szurkolók által választott játékosok alkotják a kezdőcsapatokat, és egy csere szintén a drukkerek szavazatai alapján történik.

A szavazás menete a következő: először is a rajongóknak vásárolnia kell egy üveg Carling Black Label sört, majd a címkén lévő utasításokat követve kiválaszthatják kedvenc csapatukat, és elküldhetik az általuk legjobbnak tartott összeállítást. A szurkolók a játékban való részvételért kapott kód segítségével a kupa hivatalos oldalán figyelemmel kísérhetik, hogyan formálódik a csapatuk.

A kupa tulajdonképpen a tavasszal megszüntetett Telkom Charity Cup helyébe lép. A huszonöt éves múltra visszatekintő egynapos szezonindító torna alapötlete hasonló volt: a négy legtöbb szurkolói telefonos szavazatot kapott csapat vett részt a mini-tornán, amelynek bevételeit jótékony célokra fordították.

A Kaizer Chiefs és az Orlando Pirates összecsapására a Carling Black Label Cup első kiadásáért július 30-án kerül sor a johannesburgi FNB stadionban. A kezdeményezés reklámarca az egykori holland válogatott Ruud Gullit.

Forrás: bethecoach.co.za

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

A német női labdarúgás márkaereje

A női labdarúgásról sokkal kevesebb szó esik, mint a férfi futballról. Ez valahol érthető, hiszen a kettő népszerűsége össze sem...

Close