labdarúgás, rövidhír, Sportmarketing — 2011/06/11 at 19:30

Dzsudzsák: kommunikációból elégtelen?!

by

Június 8-án robbant a hír: Dzsudzsák Balázs megegyezett az orosz Anzsi Mahacskalával. A magyar futballrajongók viszont nem erre számítottak, és ennek a különböző (online) csatornákon hangot is adtak.

A probléma nem önmagában ezzel van, hanem hogy a hivatalos oldalak szerkesztői meg sem próbálták kezelni a szituációt. Dzsudzsák részéről a mai napig érkezett semmilyen hivatalos közlemény, ezzel teret adva a találgatásoknak.

A hír ellepte a magyar sajtót, a kritikus hangvételű üzenetek pedig rombolták az eddig felépített Dzsudzsák-imázst. Mindegyik fórumon, amelyen megjelent a hír, ugyanaz volt a szituáció. Elvesztették a kontrollt.

Hivatalos bejelentés hiányában a külföldi sajtó, illetve az érintett csapatok nyilatkozataiból lehetett csak információkat megtudni. Először a PSV, majd az Anzsi Mahacskala vezetőedzője, Gadzsi Gadzsijev is megerősítette a tárgyalások, illetve az átigazolás hírét.

A játékos nem kívánt nyilatkozni. Ügynöke, Vörösbaranyi József annyit elmondott: „Dzsudzsák Balázs nem érti, mi az oka a felé áradó gyűlöletnek, ezért nem is szeretne nyilatkozni. A pályafutásáról neki kell döntést hoznia, ha rosszul dönt, ő viseli majd a döntés következményeit is, de ez az ő ügye. Érthetetlen, hogyan csaphat át ilyen mélységes gyűlölködésbe az, ha egy magyar futballista egyik külföldi csapattól a másikhoz szerződik”

A Nemzeti Sport Online olvasóinak 95% szerint rossz döntést hozott Dzsudzsák. A hozzászólások között sokan vetik szemére, hogy nem sportszakmai, hanem kizárólag gazdasági érdekek alapján döntött. A Nemzeti Sport szerint 3,5 millió eurót, azaz 925 millió forintot keres majd évente.

Közben a honlapján is megjelent a hír. Itt közvetlenül nem, csak az üzenőfal menüpontban lehet hozzászólni. Egy fokkal pozitívabb a helyzet, valószínűleg az oldalon több a lojális rajongó. A probléma viszont az, hogy itt sem történt semmilyen reakció a szerkesztők, esetleg Balázs részéről. Ezzel személytelenné válik az olvasó számára a honlap.

Hivatalos Facebook oldala sincs megfelelően menedzselve. Hiányzik a dedikált URL, az egyedi fülek, a szponzorok kiszolgálása, valamint az egyik legfontosabb: a reakciók, válaszok hiánya. Még a megadott e-mail címre küldött többszöri megkeresésre sem válaszoltak. Ez az oldal is személytelen azáltal, hogy E/3 személyben posztolnak. Egyébként 3 654 rajongóval büszkélkedhet itt Dzsudzsák, ami jóval elmarad a legnagyobb nem hivatalos Facebook szurkolói oldalától. Ott 25 781 ember lájkolta már. Itt is sok a gyűlölködő kommentelő. Reakciót nem vár a látogató az oldal nem hivatalos volta miatt, azt azonban el lehet érni, hogy a szerkesztői jogokat Dzsudzsák kapja meg, így nem kellene elaprózni a szurkolói táborát. Még egy érdekesség: időközben létrejött egy új oldal: Akik csalódtak Dzsudzsák Balázs-ban néven, bár még csak 169 rajongónál tart.

És hogy mi a megoldás ilyen helyzetben? Mindenképpen gyors reakció lett volna szükséges. Hivatalos közlemény kiadása, válaszok a közösségi oldalakon megjelent hozzászólásokra. Nem tartom jó megoldásnak azt sem, amit Fernando Torres hivatalos Facebook oldalán alkalmaztak a Chelsea-be való átigazolása után. Nevezetesen, hogy a negatív kommentek ezreit látva megtiltották a hozzászólás lehetőségét. Ezzel valójában csak egy másik csatornára terelték a róla folyó kommunikációt, amit viszont már képtelenek voltak befolyásolni. Visszatérve Dzsudzsákra, meg kellene mindenki számára érthetően fogalmaznia döntésének hátterét, indokait. Mert így csak személyes márkájának értéke devalválódik. A (potenciális) szponzorok pedig eltűnhetnek, holott például ő volt az első magyar reklámarca az Electronic Arts FIFA sorozatának regionális példányán a 2008-2009-es és 2009-2010-es szezonban.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Bemutatták a londoni olimpia fáklyáját

Bemutatták azt a fáklyát, amellyel a jövő évi londoni olimpia váltófutása során viszik körbe Nagy-Britanniában az olimpiai lángot.

Close