A Barcelona – Manchester United Bajnokok Ligája döntő két sztárja, Lionel Messi és Wayne Rooney nemcsak a Wembley zöld gyepén játszott főszerepet szombat este, hanem a közösségi médiában is.
A Bajnokok Ligája döntő minden évben az egyik legnézettebb televíziós sportközvetítésnek számít, és a legújabb kommunikáció csatornák térnyerésének köszönhetően napjainkban a közösségi médiában is rendkívüli népszerűségnek örvend.
Az idei finálé, amelyben a Barcelona 3-1 arányban legyőzte a Manchester Unitedet, szombat este uralta a két legnépszerűbb platformot, a Facebookot és a Twittert. A mérkőzést több mint 2 milliószor említették a Facebookon a játékidő alatt, míg a meccs legjobbjának választott Lionel Messire közel 440 ezer [439,108] hivatkozás érkezett. A második legtöbbször említett játékos Wayne Rooney volt 153,782 hivatkozással.
A Barcelona vezető gólját követően Messi nevét percenként 70 ezerszer említették. A katalán csapat a Facebook hivatkozások tekintetében is hasonlóan dominált, mint a mérkőzés passzolási statisztikájában: 1,831,779 utalás érkezett rá, szemben a Manchester United 305,830 hivatkozásával.
A Twitter szintén hatalmas forgalmat regisztrált a BL-döntő ideje alatt. Amikor Rooney az egyenlító góljával visszahozta a Manchester United reményeit, másodpercenként 6,303 tweet érkezett, amely minden idők második legnagyobb csiriphulláma. A Barcelona győzelmét bebiztosító David Villa találat után közel ugyanekkora forgalmat, másodpercenként 6,277 tweetet jegyeztek fel.
Forrás: unicredit.eu
1 hozzászólás
Pingback: Tweet rekord született a női foci-vb döntője alatt | Sportsmarketing