A Magyar Labdarúgó Szövetség 110 éves fennállása alkalmából tegnap a Papp László Sportarénában rendezte meg a Magyar Labdarúgás Fórumát. Délelőtt négy szekcióban foglalkoztak a főbb témacsoportokkal – társadalmi bázis, társadalmi kapcsolódások, feltételrendszer és fenntarthatóság, labdarúgás és üzlet-, délután pedig egy plenáris ülés keretében kaphattunk áttekintést a továbblépés terveiről.
A rendezvényen ingyenes regisztráció után bárki részt vehetett, így sikerült is jelentős tömeget mozgósítani: a szervezők állítása szerint több mint 1400-an gyűltünk össze. Szerintem jó kezdeményezés volt a Magyar Labdarúgó Szövetség [MLSZ] részéről, hogy nyitnak a szélesebb közönség felé. Valószínűleg az új vezetőség szeretné elérhetőbbé, átláthatóbbá tenni a szervezetet, növelni a rokonszenvet, törekedve a pozitív imázs kiépítésére. A rengeteg neves szakemberen és egykori labdarúgón kívül sok szurkoló, szimpla érdeklődő, valamint számos diák is eljött – már ezért megérte nyilvánossá tenni.
A program során közel 70 előadó értékes gondolatait hallgathattuk végig négy téma köré csoportosítva. A legtöbbet természetesen a Labdarúgás és üzlet szekción tartózkodtam, de igyekeztem a többi szekció előadásaiba is belenézni.
Az általam látottak közül Kassay Lili, az MLSZ Marketing és Média bizottságának a tagja és Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklám Testület főtitkára, kevés újdonságot, de szakmailag érdekes dolgokat hozott a szponzoráció miértjeiről. Szöllősi György a Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémia kommunikációs igazgatója és a FourFourTwo magazin főszerkesztője kérdőre vonta a televíziós társaságokat, mert nagyon keveset foglalkoznak a magyar sporttal – például miért kerültek ki a sporthírek a kereskedelmi csatornák híradóiból. Berkes Péter, a Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Karának egyetemi adjunktusa pedig a tőle megszokott alapossággal, és friss adatokkal támasztotta alá mondanivalóját a sportfogadási piac helyzetéről a sportszponzorációban.
A legjobban azonban két „kívülálló”, Dobó Mátyás a Peer Kft. tulajdonos-ügyvezetője, web2 szakértő és Szily László, újságíró, blogger előadásai tetszettek. A futball és a közösségi média kapcsolatáról laza stílusban – főleg Szily sziporkázott a „Rúgd ki a pályaedzőt és vegyél föl egy főállású facebookozót” című prezentációjával -, a külső szemlélő semlegességével beszéltek, és kendőzetlenül felhívták a figyelmet a magyar labdarúgás – és úgy általában a magyar sport – hiányosságaira ezen a modern, dinamikusan fejlődő kommunikációs területen.
A délutáni plenáris ülésen Orbán Viktor köszöntője és a Real Madrid legendája, Fernando Hierro felvezetője után, Ginés Melendes, az U17-es spanyol válogatott szövetségi kapitánya ismertette részletesen az utánpótlás-modelljüket, amelyet fel is ajánlott az MLSZ-nek átvételre, mert könnyen adaptálható lenne, hiszen 19 területi egységgel dolgoznak és Magyarországon ugyanennyi megye van – a fővárost is ide számolva.
Végezetül Csányi Sándor, az MLSZ elnöke ismertette a szövetség még kidolgozás alatt álló, a 2011-2020 közötti időszakra vonatkozó stratégia tervének alapjait. Elmondta, hogy tisztában vannak a magyar labdarúgás ördögi körével, és szeretnének ebből kitörni, többek között annak a 238,7 milliárd forintnak a segítségével, amely számításaik szerint 2020-ig áramlik a sportágba. A részletes stratégiai terv március elején már elérhető lesz a szövetség megújult honlapján. Csányi hangsúlyozta, hogy a továbbiakban is kíváncsiak a nyilvánosság véleményére, a stratégia tervekhez ezért bárki hozzászólhat, illetve leírhatja javaslatait az MLSZ vezetői számára.
Úgy érzem, valami megmozdulni látszik a magyar futball vezetői szintjén. A közönség felé nyitás megvan, a helyzetértékelés szintén, a középtávú stratégiai tervek készülőben. Eddig minden szép és jó, de remélem, tettek is társulnak mindehhez, mert anélkül nem várható eredmény.
A Magyar Labdarúgás Fórumáról részletes tudósítások olvashatók a Nemzeti Spot Online-on, és a SportGézán, az előadások szöveges kivonata pedig elérhető a rendezvény honlapján.
Képek forrása: MTI, Nemzeti Sport
1 hozzászólás
Pingback: Ismét megrendezik a Magyar Labdarúgás Fórumát | Sportsmarketing