Különleges időpontban, szilveszter napján éjfél előtt néhány perccel hozták nyilvánosságra a 2016-os riói olimpia logóját. A ceremóniát az újévet ünneplő egymilliós tömeg előtt tartották a híres Copacabana tengerparton.
A szimbólum három figurára emlékeztet, akik egymás kezét fogva körtáncot lejtenek. A szervezők szerint a Rio 2016 márka a város kultúráját tükrözi, valamint természeti csodáit és vidám lakóit képviseli. A logó négy pilléren alapszik: a ragályos energián, a harmonikus változatosságon, a dús természeten és az olimpia szellemiségén.
Közel 140 ügynökség jelentkezett a dizájn elkészítésére, amelyből nyolc került be az utolsó szakaszba. Végül egy 15 tagú nemzetközi bizottság választotta ki a riói Tatil ügynökség munkáját.
„A riói játékok logója szenvedélyt és átalakulást közvetít. Az összes brazil, illetve Carioca [a riói polgárok beceneve – a szerk.] szenvedélyét a sport és az ünneplés iránt, valamint azt az átalakulást, amelyet az olimpia hozott Rio De Janeiro és Brazília életébe” – mondta Carlos Nuzman, a riói olimpia szervezőbizottságának elnöke.
A Nemzetközi Olimpiai Bizottság elnöke, Jacques Rogge, a 2007-es Pánamerikai Játékok óta először látogatott a városba. Néhány napos tartózkodása alatt a logó nyilvánosságra hozatalán kívül megtekintette azt is, hogyan haladnak az olimpiai előkészületek.
Forrás: rio2016.org.br