Korábbi elveivel ellentétben értékesítette mezfelületét a Barcelona, méghozzá mezreklámért eddig soha nem látott összegért. Egy nonprofit katari alapítvány öt évre 171 millió eurót fizet azért, hogy logója a következő szezontól felkerüljön a katalán sztárcsapat felsőjére.
A Barcelona volt az egyetlen elit labdarúgó klub, amely eddig ellent tudott állni a – kétségkívül jelentős – csábításnak: 111 éves történelme során még soha nem volt bevétele mezreklámból, ugyanis nem voltak hajlandók értékesíteni a felületet. 2006 óta ugyan az UNICEF logója díszeleg a trikón, de az ENSZ Gyermekalapja nem fizet érte, sőt a Barcelona támogatja őket évi 1,5 millió euróval.
Az érdeklődés természetesen mindig is hatalmas volt a sztárcsapat mezfelülete iránt, de az ajánlatokat sorra elutasították. Egészen mostanáig, ugyanis a Qatar Foundation nevű non-profit szervezet öt évre szóló szerződést kötött a Bajnokok Ligája 2009-es győztesével. A Barcelona a következő összegeket kapja szezononként: 15 millió euró [2010/11], 26 millió [2011/12], 29 millió [2012/13], 30,5 millió [2013/14], 32 millió [2014/15] és 33,5 millió [2015/16], valamint 5,5 millió euró bónuszt, ha sikerül elhódítani a Bajnokok Ligája trófeát. A klub keresi annak a lehetőségét, hogy a Qatar Foundation és az UNICEF reklámját is megjelenítse, ám ha ez nem sikerül, akkor a katariak felirata élvez elsőbbséget.
A közép-keleti oktatási projektekkel foglalkozó Qatar Foundationt 1995-ben alapította Sheikh Hamad bin Khalifa Al-Thani katari uralkodó, aki egy személyben a győztes katari 2022-es világbajnoki pályázat vezetője is volt, és felesége, Sheikha Mozah bint Nasser Al-Missned a szervezet elnöke.
A korábbi rekordszerződés a Manchester United és a Liverpool nevéhez fűződik, amely évi 23,6 millió eurót kap a mezreklámért az AON-tól, illetve a Standard Charteredtől. A két angol egyesületet alig lemaradva a Barcelona örök riválisa, a Real Madrid követi, idényenként 23 millió euróért hirdetve trikóján a bwint.
Forrás: bbc.co.uk
3 hozzászólás
Hehe, biztos ez antitalentum? „Bajnokok Ligája címvédőjével”
Köszi. Javítva 🙂
Pingback: A Barcelona-klubtagok megszavazták a mezreklámot | Sportsmarketing