Az adidas öt éven belül szeretné 17 milliárd euróra bővíteni éves értékesítési forgalmát, amely kétharmados növekedést jelentene a 2009-es bázison, és ezzel megelőzni a Nike-t a sportszergyártók versenyében. A német sportóriás idei gazdasági eredményei kiemelkedők, tegnap a főhadiszállásukon, Herzogenaurach-ban tartottak nyílt napot a befektetőiknek.
Az adidas a múlt héten erős harmadik negyedéves jelentést tett le az asztalra és merész tervekről számolt be németországi központjukban. Ennek köszönhetően a frankfurti tőzsdén megugrott a részvényeik árfolyama, és 1,6 százalékos növekedést produkálva átlépte a 47 eurós küszöböt [de elmaradt korábbi csúcsától a 47,7 eurótól], amivel a nap egyik legjobban teljesítő értékpapírja lett.
Herbert Hainer, a cég vezérigazgatója ismertette, hogy a „Route 2015” stratégiai program keretében öt éven belül a 17 milliárd eurós értékesítés elérése a cél, amely az idei évhez képest 50 százalékos növekedést jelentene, míg a tavalyi 10,4 milliárd eurós forgalomhoz képest kétharmados bővülést. Terveik szerint ezzel sikerülne átvenniük a globális vezető szerepet a sportszergyártók piacán az egyesült államokbeli riválisuktól, a Nike-tól.
Az adidas bevételeinek gyarapodását az Észak-Amerikában, Kínában, valamint Oroszországban nagyobb mennyiségben eladott labdarúgáshoz és kosárlabdához kapcsolódó terméktől reméli. Kínában 2500 új üzletük nyílik a következő időszakban, Oroszországban ugyanakkor a Nike-val szembeni előny megtartása a cél, és további 10 százalékpontot nyerve, 70 százalékosra növelnék a piacrészesedésüket. A német cég a futás és a sportdivat szegmensekben szintén szeretne előrébb lépni, a 2006-ban megvásárolt Reebok brandet pedig a világ vezető fitness és edzőruha márkájává szeretné fejleszteni.
Hainer szerint az adidas nyeresége még a bevételeinél is nagyobb arányban nő majd, így a szervezet működési profitrátája legkésőbb 2015-re eléri a 11 százalékot, amely több mint kétszerese a 2009-ben regisztrált 5,05 százalékos mutatónak.
A Nike idén májusban a tavalyi üzleti évre vonatkozóan 13, 63 milliárd eurós bevételt jelentett, 24 százalékkal lekörözve az adidast. Az amerikai sportszergyártó kora nyáron kiadott tervezetében 2015-re a 19,37 milliárd eurós értékesítési forgalmat tűzte ki. Ha mindkét sportszergyártó eléri céljait, akkor az adidas továbbra is csak a Nike hátát nézheti.
Forrás: businessweek.com, news.yahoo.com