A klubnál 700 millió font adósságot felhalmozó tulajdonosok, a Galzer család távozását követelő szurkolói csoport kreatív módon szeretné elérni célját. A Manchester United Supporters Trust [MUST] azt remélve, ha csökkenek a bevételek, akkor leköszönnek az amerikai üzletemberek, alternatív merchandising termékeket kínál, amelyhez partnert is talált a Sharp személyében.
Nem új jelenség a Manchester United szurkolóit zöld és arany színekben pompázva ülni az Old Trafford lelátóin. A „Green and Gold” kampány a klub eredeti színeit viseli – 1878-ban Newton Heath néven alapították az egyesületet, zöld és arany mezszínekkel – és azon az elképzelésen alapul, hogy a tulajdonosok csak akkor lesznek hajlandók megválni a Manchester Unitedtől, ha az nem jövedelmező számukra. A belépők vásárlásáról csak extrém esetben mondanának le a szimpatizánsok, mivel a vérbeli szurkoló nem tudja megállni, hogy ne menjen meccsre, de a hivatalos merchandising termékek elleni akcióval a bevétel komoly hányadát lehet kivenni a tulajdonosok zsebéből.
A MUST egyre nagyobb választékot kínál a relikviákból, és a kezdeményezés odáig fejlődött, hogy sikerült a manchesteri központú elektronikai óriást, a Sharpot megnyerni reklámozónak az alternatív mezre. A Sharp számára nem idegen ez a terep, 1982 és 2000 között ugyanis a csapat hivatalos mezszponzora volt. A MUST a felsők értékesítéséből befolyt összeget nem saját céljaira fordítja, hanem egy rákbetegeket segítő alapítványnak ajánlja fel.
A csoport szóvivője elmondta, hogy megkeresték a MU jelenlegi legnagyobb hivatalos partnereit, a Nike-t és az Aont is, arra kérve őket, hogy válasszák a szurkolókat a Glazer család helyett.
A MUST korábban maga mellé állított egy másik United ex-szponzort, a Betfredet is.
Forrás: marketingweek.co.uk