Sportmarketing, többféle sportág — 2010/11/02 at 18:36

A Sport a népé lett – Népsport.hu

by

Népsport néven új, tematikus blogrendszer indult október közepén. Sportbloggyűjtőként definiálják magukat, és tele van a hirdetéseikkel az összes sportmédium, sőt a napokban gerillamarketing akcióval hívták fel magukra a figyelmet. Megnéztem közelebbről, miről is szól ez a kezdeményezés.

A Népsport név a múltból sokaknak ismerős lehet. A nem feltétlenül pozitív asszociációkat kiáltó elnevezés izgalmas kezdeményezést takar: összegyűjteni és egy oldalon rendszerezni az ország legjobb sportblogjait.
A nagyon jól hangzó küldetés azonban nem azt takarja, amire én gondoltam, amikor először hallottam az oldalról. A szerkesztők nem hovatartozástól függetlenül válogatnak az általuk legjobbnak vélt blogok, vagy blogbejegyzések közül, hanem a saját rendszerükben indított blogok, valamint a Blogzóna sport rovatának blogjai – amelyek korábban a Nemzeti Sport Online [NSO] kötelékébe tartoztak – szerepelnek a Népsporton. Nincs tehát semlegesség, a szálak összefutnak, és ennek köszönhető a rendszeres megjelenés, a sok promóció a Nemzeti Sport kiadója, a Ringier birtokában lévő többi médiafelületen, és ezért mutat minden oldalon közvetlen link a Blogzónára, valamint az NSO-ra.
Az indulás nehézségein való átlendítésre – ahogyan ilyen esetekben lenni szokott – nem maradhatott el a sztárigazolás: az ország egyik legnépszerűbb focis blogját, a Nou San Traffordot [NST] hozták el a blog.hu-ról, amely NépSTadion néven szerepel új helyén, a teljes szerkesztőgárda átköltöztetésével.

A Népsportnak egyébként határozott karaktere van, a szerkesztéshez szimpatikusan állnak hozzá. Nem a száraz hírközlésre, hanem a határozott véleménynyilvánításra esküsznek, amely beszélgetéseket, építő jellegű vitákat generál, vagyis valóban közösséget épít.
Az oldal nyújtotta újdonságok közül kiemelném a médiatörténelmet írónak beharangozott, kizárólag e-sportokkal foglalkozó blogot, a sportcelebekkel foglalkozó blogot, valamint a „legszebb, legnagyobb, legröhejesebb, legszokatlanabb gólokat” bemutató vlogot.
Úgy gondolom, hogy az október 18-i indulás óta a Népsport friss színt ugyan hozott a hazai sportblog palettára, de gyökeres változást nem. Talán ennek köszönhető a legújabb próbálkozásuk, az a gerillamarketing akció, hogy a város különböző pontjain, a célcsoport előfordulási helyein – közlekedési csomópontokon, valamint sportklubok, sportpályák bejáratainál – graffitiztek az egyik éjszaka. Az ötlet jó, de az erről készült filmet nem érzem igazán meggyőzőnek, mert számomra nem adja át az oldal lényegét, merevnek, határozatlannak érzem a szereplőket és szójátékaik közül sem mind üt – a „blogban az igazság” ráadásul már jó ideje foglalt, ugyanis a Blogring jelmondata.

UPDATE [2010.11.09.]
Időközben megtudtam, hogy a Népsport gerillamarketing akciója nem szimpla graffitizés volt, hanem a hazánkban újdonságnak számító inverz graffiti technikát használták. A módszer lényege, hogy nem festéket, hanem vizet használva kerülnek a minták a kövezetre, ezzel jelképezve a tisztaságot, őszinteséget és találékonyságot, azokat a tulajdonságokat, amelyeket a Népsport saját márkaértékének tekint.

2 Comments

  1. “A szerkesztők nem hovatartozástól függetlenül válogatnak az általuk legjobbnak vélt blogok, vagy blogbejegyzések közül, hanem a saját rendszerükben indított blogok, valamint a Blogzóna sport rovatának blogjai – amelyek korábban a Nemzeti Sport Online [NSO] kötelékébe tartoztak – szerepelnek a Népsporton. Nincs tehát semlegesség, a szálak összefutnak, és ennek köszönhető a rendszeres megjelenés, a sok promóció a Nemzeti Sport kiadója, a Ringier birtokában lévő többi médiafelületen, és ezért mutat minden oldalon közvetlen link a Blogzónára, valamint az NSO-ra.”

    Szia! A fentiekhez annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy egy induló blogplatformról van szó, és a címoldalára minden arra érdemes blog oda fog kerülni. Természetesen még nincs túl sok új blog, egy alig kéthetes kezdeményezéstől ezt nem is lehet elvárni, de reméljük, hogy a szerkesztési elveknek köszönhetően – amelyek éppen ellentétesek az általad vélttel – egyre több olyan teljesen független poszt lesz, amiből válogatnia lehet egy címplapszerkesztőnek. Senki nem bolond, hogy a jót eltolja magától, a szerkesztőknek pedig nem az a feladata, hogy kizárólag az általuk bevont szerzőket tolják előtérbe, hanem az, hogy egy, a készítők és felhasználók számára is izgalmas és szerethető oldalt és közösséget hozzanak létre, aminek feltétele a jó független tartalom támogatása is, sőt leginkább erről szólna az egész, pontosan úgy, ahogy képzelted. Tudtommal kivétel nélkül mindenki, akinek erre hatása van, hasonlóan gondolja.

    Azért köszi, a kezdeti benyomásokról is jó tudni.

    Üdv!

  2. Szia,

    Köszönöm a reakciódat, korábban kérdeztem már a Népsporttal kapcsolatban a platform Facebook oldalán, de sajnos nem jött válasz. A Népsportot nem állt szándékomban támadni, hanem leírtam azt, amit jónak gondoltam ezzel kapcsolatban, és azt is, ami nem tetszett.

    Úgy gondolom, másként értelmeztük a függetlenséget, semlegességet. Én az ország legjobb sportblogjainak összegyűjtéséről arra asszociáltam, hogy nem számít egy blog esetében, melyik blogrendszer – pl. blog.hu, blogspot, posterous, stb. – tagja, vagy önálló blog-e, arra érdemesnek vélt bejegyzései, vagy akár a teljes blog megjelenhet a Népsporton anélkül, hogy oda át kellene költöznie. Eddig nem ezt tapasztaltam, mert nem olvastam még olyan blogot a Népsporton, amelynek domain címe ne blog.nepsport.hu-ra végződött volna. Akkor felesleges lett volna az NST-t is átvinni.
    Azt, hogy a saját rendszeren belül függetlenség és semlegesség van, nem vitatom.

    Alapvetően üdvözlöm a Népsportot, mert sok jó, újdonságnak számító kezdeményezése van, és tetszik a véleménynyilvánításra kihegyezett hozzáállás. Megpezsdített valamit, mert eddig nem volt kifejezetten sport témájú blogrendszer, de szerintem – egyelőre – nem sokban különbözik attól, mintha egy nagyobb blogplatform sport kategóriájára kattintanék.

    Üdv

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

A Premier League szerzi a legnagyobb bevételt mezszponzorációból

A SPORT+MARKT felmérése szerint a Premier League megelőzte a német Bundesligát a mezreklámokból származó összbevétel alapján készített rangsorban. Az angol...

Close