Az NFL szerződés után szárnyalnak a Nike részvényei

by

A Nike öt éves szerződést kötött az NFL-lel a játékosok, a csapatszemélyzet és a játékvezetők ruháinak beszállítására. Az üzlet létrejöttének hatására a Nike részvényei minden eddiginél magasabb áron, 84,45 dolláron cseréltek gazdát az amerikai tőzsdén.

A Nike részvényeinek szárnyalásaA Nike az adidas tulajdonában lévő Reebokot váltja 2012-től az NFL hivatalos felszerelés-beszállítójaként. A szerződés pénzügyi részleteit nem hozták nyilvánosságra, de azt tudni lehet, hogy a Reebok 2001-ben 300 millió dollárt fizetett tíz évre. A Nike az adidast és Under Armourt előzte meg a szponzori pozícióért folytatott a versenyben.
Azonban nem a jellegzetes pipás embléma lesz az egyetlen hivatalos márka az NFL amerikai futball pályáin, a sisakokat és sapkákat a New Era biztosítja, szintén öt évre szólóan.
Az NFL stratégiája, hogy játékhoz köthető licenszeit nem egyben, hanem szétdarabolva, több cégnek értékesíti, és így összességében magasabb bevételhez jut. Az Under Armour a sikertelen kísérlet után továbbra is marad az NFL tehetségkutató táborának hivatalos öltözéke, a GIII lesz a kabát és felsőruházat beszállítója, a VF Corp a pólókat és thermo fölsőket biztosítja, az Outerstuff a gyerekruházatot készíti, míg a ’47 Brand a Reebokot váltja a szurkolói sapkák licensztulajdonosaként. A szakértők számításai szerint a szerződések összesen 1 milliárd dollár körüli jövedelmet jelentenek a ligának. Az NFL merchandise termékeknek az Egyesült Államokban van a legnagyobb piaca, amely a SportsOneSource adatai szerint 2009-ben 1,9 milliárd dollár nagyságú volt.
Az adidas képviselői úgy nyilatkoztak, hogy előre eldöntötték mennyit hajlandók fizetni az együttműködés folytatásáért, és elfogadják, ha valaki ennél többet ígér. Az NFL-lel töltött tíz évről pozitívan beszéltek, és Reebokkal kapcsolatban elmondták, hogy ezentúl a többi nagy amerikai ligával – NHL, NBA, MLB, MLS – való partnerségükre fókuszálnak.
A Nike a múlt hónapban az augusztus végével zárt 2011-es pénzügyi év első negyedévére 559 millió dollár profitot jelentett, amely részvényenként 1,14 dollár osztalékkal egyenlő.

Forrás: reuters.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

VÁRALJAY GABRIEL, közösségi média tanácsadó

Megszólalnak a hazai sportmarketing, sportgazdaság piac szereplői a sportolóktól kezdve, az ügynökségeken át, az állami szféra érintettjeiig. Az egyéni vélemények...

Close