A Manchester United csatára a Coca Cola legújabb kampányában szerepelt volna arcképével Coke Zero palackok és dobozok százezrein, de házasságtörési botránya miatt a cég amerikai vezetői lemondtak alkalmazásáról.
Rooney-ról a múlt hónap elején derült ki, hogy várandós feleségét, Coleen-t, prostituálttal csalta meg. A botrány nem tett jót az angol válogatott játékos hírnevének, de legfőbb szponzorai – a Coca Cola, a Nike és az EA Sports – kiálltak mellette, arra hivatkozva, hogy az eset Rooney személyes dolga és nem akarnak a család privát életébe beleavatkozni.
A Coca Cola ezúttal sem vált meg végleg a labdarúgótól, továbbra is egyik márkanagyköveteként számít rá, és már közösen dolgoznak is a Coke Zero Street Striker – egy díjnyertes program, amely több ezer fiatalt vett rá a focira – következő promócióján. Ugyanakkor a legújabb, mostantól egészen 2011-ig tervezett kampányban lemondtak Rooneyról, mert amikor az ügy a Coca Cola atlantai központjába került, a vezetők úgy határoztak, hogy a jelenlegi helyzetet tekintve nem lenne megfelelő lépés az arcképével felcímkézni a Coke Zero palackokat és dobozokat. „A Coca Cola egy családbarát vállalat, és Rooney azért került a csapatba, hogy a fiataloknak, elsősorban a fiatal férfiaknak és a tinédzser fiúknak példaképe legyen” – szól az indoklás.
A UTalkMarketing.com kétezer fogyasztót érintő felmérése az üdítőital gyártó cég döntését támasztja alá, ugyanis a megkérdezettek 49 százaléka nyilatkozta azt, hogy erősen valószínűtlenül venne olyan terméket, amelyet Rooney hirdet.
A szakértői becslések szerint a Manchester United csatárának éves fizetése 5 millió font körül van, míg szponzorációból hozzávetőlegesen 7,3 millió fontot tehet zsebre, amelyből 600 ezer font lehet a Coca Colától kapott pénz.
Forrás: brandrepublic.com