A San Diego Chargers amerikai futball csapat hétvégi szezonnyitó mérkőzése az NFL szabályozása értelmében lekerülhet a helyi televízió adásáról, mert a klub nem tudta eladni az összes belépőt három nappal az összecsapás előtt. A Chargers-szel 2004 óta nem fordult elő hasonló eset.
Az NFL szabályai kimondják, hogy egy bajnoki mérkőzés nem közvetíthető a hazai csapat 75 mérföldes [mintegy 120 kilométeres] körzetében, ha a kezdő sípszó előtt 72 órával nem értékesítettek minden belépőt.
Jelenleg több mint hétezer tikett vár gazdára a vasárnapi, Jacksonville Jaguars elleni szezonnyitó előtt. Legutóbb 48 hazai meccsel ezelőtt fordult elő, hogy a Chargers nem tudott telt házat produkálni.
A jelenség nem példa nélküli, az előző kiírásban 22 összecsapás került a helyi televíziók tiltólistájára, amely a legmagasabb szám 2004 óta, amikor 30 bajnoki lokális közvetítését kellett törölni.
Az NFL szigorú szabályozása első pillantásra talán meglepő, viszont logikus, a hazai csapat érdekeit védő lépés, ha jobban belegondolunk. Így próbálják ösztönözni a szurkolókat, hogy a helyszínen buzdítsák kedvenceiket, ne pedig otthon a képernyők előtt.
Az NFL az éves bérletek értékesítésében 5 százalékos csökkenést jelentett a tavalyihoz képest. A szakértők egy-két százalékkal kevesebb össznézőszámmal kalkulálnak az új idényben, amely az utóbbi 12 év legalacsonyabb átlagos nézőszámát hozhatja.
A helyszíni nézők távolmaradását egyrészt az általánosan gyenge gazdasági környezettel indokolják, másrészt egyértelműen megfigyelhető a televíziós közvetítések népszerűségének térhódítása. A Fox, az NBC, az ESPN és az NFL Network csatornák mindegyike 2009-ben regisztrálta a legnézettebb amerikai futball bajnoki mérkőzését, a CBS pedig egyenesen a legjobb szezonját produkálta 1993 óta.
Forrás: nhl.com