Érdekes akcióval hívja fel magára a figyelmet a Sport TV. Sikerült túllépniük saját maguk reklámozásán a csoporthoz tartozó tv-csatornákon, és kimozdultak megszokott környezetükből. A budapesti Moszkva téren kifeszített építkezési hálóra egy zsáknyi labdát erősítettek, amely akkor nyílik ki, ha a plakáton szereplő Ferenczi István, a Vasas csatára bajnoki gólt szerez. Ötletes, a hazai sportközegben ritkaságszámba menő kampány, a kivitelezés miatt viszont nem tökéletes az összkép.
Ahogy az addict blogon is olvasható kreatív megoldással próbálja a Sport TV közvetíteni azt az üzenetet, hogy a magyar bajnoki mérkőzéseket náluk is lehet nézni. Ferenczi István a kampány arca, aki jó választásnak tűnik, mert új klubjában, a Vasasban ismét megtalálta a góllövő cipőjét, és az egyik legnépszerűbb hazai játékos. Ha kapuba talál, akkor a meccs végén kinyílik a Moszkva téren található – építkezési hálóként funkcionáló – óriásplakátra rögzített zsák, a benne lévő labdák lepotyognak, és azé lesznek, aki összeszedi.
Remek ötlet a célcsoport aktivizálása, megmozgatása és az ajándék labdákkal a további sportolásra ösztönzése. A magyar sportéletben ritkán találkozni a mindennapitól eltérő promócióval, kreatív megoldásokkal, valamint azzal, hogy a hirdető kimozdul a komfortos közegéből.
A kivitelezés miatt azonban már nem illeti dicséret a Sport TV-t, mert nagyon rossz helyen van a plakát. Egy kisebb emelkedő tetején, közvetlenül egy forgalmas utca fölött. Ha a zsákot tényleg kinyitják a magasban, és nem egyéb módon teszik lehetővé a „labdaszedést”, akkor a lasztik az ott parkoló, vagy arra haladó autókra zúdulnak és legurulhatnak akár a közelben lévő villamossínekre is.
Kíváncsi lennék, hogyan oldották meg a problémát. Pénteken már volt egy labdaeső – Ferenczi két gólt szerzett a Siófok ellen -, a Sport1-en tegnap a Mezeket Fel! című műsorban mutattak róla összefoglalót, de nem voltam képernyő közelben. A Sport TV Facebook oldalán lévő kommentekből annyi derül ki, hogy főleg kisgyerekek harcoltak az aláhulló vadonatúj Nike labdákért.
Aki most lemaradt, még nem kell elkeseredjen, az akció nem egyszeri alkalomra szólt, hanem szeptember 22-ig tart. Csak Ferenczi meg ne sérüljön.