atlétika, rövidhír, Sportszponzoráció — 2010/08/26 at 11:17

Usain Bolt rekordösszegű szerződést kötött a Pumával

by

Napjaink első számú sprintere, Usain Bolt 2013 végéig meghosszabbította szerződését a Pumával egy olyan összegért cserébe, amelyre még nem volt példa az atlétika világában.

Usain Bolt és a Puma együttműködése 2003-ban kezdődött a sportszergyártó szoros kapcsolatának köszönhetően a Jamaikai Amatőr Atlétikai Szövetséggel. A sprinter akkor még csak egy 16 éves karibi tehetség volt. Bolt azóta felnőtt a várakozásokhoz, három aranyat nyert a pekingi olimpián és saját világrekordjait megdöntve nyerte a tavalyi világbajnokságot 100, illetve 200 méteren. Ragyogó szereplésének köszönhetően a vb 105 millió dolláros médiaértéket jelentett a Pumának.

Usain Bolt a Puma honlapján
A szerződés meghosszabbítása három évre szól, tehát beletartozik a következő két világbajnokság, valamint a 2012-es londoni olimpia. Bár az összeg nem nyilvános, a Puma szóvivője szerint „bőven magasabb minden eddiginél, amit egy atléta valaha is kapott”. A külföldi sajtóban megjelentek szerint a német céggel való partnerség folytatása évente 5-8 millió dollár bevételt jelenthet Boltnak, amely jelentős ugrás a korábbi 1,5 millió dolláros éves díjhoz képest.
A Puma júliusban útjára indította a sprinter nevével fémjelzett ruházati termékekből és kiegészítőkből álló Usain Bolt Kollekciót, logóként a jamaikai atléta jellegzetes győzelmi pózát megragadó dizájnt használva. Bolt részesedik a kollekció értékesítésből, a Puma globális kampányainak főszereplője lesz, és továbbra is a futópályán nyújtott teljesítményétől függ, hogy mennyi szponzori pénzt tehet zsebre.
„Természetesen voltak érdeklődők, de a Puma mellettem áll a kezdetektől fogva, mielőtt bárki is tudta volna, hogy mire vagyok képes. Látták bennem a lehetőséget és megragadták az alkalmat, végig támogattak, különösen akkor, amikor tinédzser éveim végén nehéz időszakot éltem át a sérüléseim miatt” – fejtette ki hűségének okát Bolt.
„Egyedi módon teremt kapcsolatot a szurkolókkal és nemcsak a stadionban, hanem azon kívül is. Ennek köszönhető, hogy a népszerűsége elképesztő módon megnőtt az elmúlt két évben. Usain Bolt hatalmas erő a Puma számára” – nyilatkozta Jochen Zeitz, a cég elnök-vezérigazgatója.

Forrás: ft.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

ANGYAL JÁNOS, a Salgótarjáni Ugrógála versenyigazgatója

Megszólalnak a hazai sportmarketing, sportgazdaság piac szereplői a sportolóktól kezdve, az ügynökségeken át, az állami szféra érintettjeiig. Az egyéni vélemények...

Close