autósport, rövidhír, Sportszponzoráció — 2010/08/24 at 11:52

Az UBS beszállt a száguldó cirkuszba

by

A világ egyik legnagyobb befektetési tanácsadó cége, az UBS bejelentette, hogy a Forma 1 hivatalos globális partnere lett. A svájci pénzintézet hosszas értékelési folyamat után döntött az autósportok királya mellett, csatlakozva az LG-hez, a DHL-hez és a Mummhoz az F1 kiemelt szponzori kategóriájában.

UBS logóAz UBS-t a szerződés megkötése és a Forma 1 kereskedelmi jogait birtokló Bernie Ecclestone-nal való tárgyalások során a Just Marketing International képviselte. Az öt évre szóló megállapodás pénzügyi részletei nem nyilvánosak, de sajtóinformációk alapján évi 40 millió dollárba kerülhet a globális partneri státusz a svájciak számára, amely hozzávetőlegesen egy Forma 1-es csapat főszponzori díjával egyezik meg.
„Olyan globális szponzori lehetőséget kerestünk, amely vonzó az ügyfeleink számára, világszerte reklámozza a márkánkat és kiváló kommunikációs lehetőséget kínál. Az egyik legnagyobb és legnépszerűbb sporttermékkel kötött együttműködésünk mindhárom kritériumnak megfelel és kulcsszerepet játszik majd az új márkaaktivitásunkban. A Forma 1 egész világon való jelenléte kiegészíti az általunk támogatott sok-sok helyi kezdeményezést” – mondta Oswald Grubel, az UBS csoport vezérigazgatója.

Néhány szempont, amely fontos volt az UBS számára:

  • Globális elérés: 19 futam 4 kontinens 18 országában
  • Piacnövekedés: a Forma 1 jelen van, és erősen terjeszkedik az UBS számára stratégiai fontosságú területek felé Ázsiában, a Közel-Keleten és Dél-Amerikában
  • Márkaismertség: 2009-ben több mint 520 millió tv-néző követte figyelemmel a világ 187 országában a futamokat, aminek köszönhetően a Forma 1 az egyik legnézettebb sportverseny-sorozat
  • Hospitality: magas presztízsű vendéglátási lehetőség a vállalati ügyfelek számára
  • Versenyszezon: naptári év szerint, nyolc hónapos időtartam

Az USB friss reklámkampányában kiemelt szerepet fog kapni a Forma 1. Az együttműködés hivatalosan a szeptember 24-26-i Szingapúri Nagydíjjal indul.
Az UBS szerződését fordulópontnak, a pénzintézetek száguldó cirkuszba való visszatérése kezdetének remélik, miután a gazdasági világválság következtében 2008-ban a zürichi városi rivális Credit Suisse lépett ki a Sauber csapat mögül, majd 2009-ben az ING mondta fel a Renault istálló szponzorációját.

UPDATE [2010.08.26.]
Oswald Grubel az UBS vezérigazgatói posztja előtt 1985 és 2007 között a Credit Suisse-nél dolgozott, és neki köszönhető, hogy Credit Suisse a Sauber csapatot szponzrálta. Grubel az UBS-nél is a Sauber támogatását javasolta a Forma 1 egészével való partnerség helyett, de a svájci Blick információi szerint a cég elnöksége nem támogatta felvetését, és az utóbbi változatra szavazott.

Forrás: formula1.com

UPDATE [2010.08.26.]

Oswald Grubel az UBS vezérigazgatói posztja előtt 1985 és 2007 között a Credit Suisse-nél dolgozott, és neki köszönhető, hogy Credit Suisse a Sauber csapatot szponzrálta. Grubel az UBS-nél is a Sauber támogatását javasolta a Forma 1 egészével való partnerség helyett, de a svájci Blick információi szerint a cég elnöksége nem támogatta felvetését, és az utóbbi változatra szavazott.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

David Beckham az EA SPORTS Active 2 márkanagykövete

A világhírű futballsztár népszerűsíti a számítógépes játékokat gyártó Electronic Arts interaktív edzőprogramjának legújabb változatát Európában és Ausztráliában. Beckham mint a...

Close