Az angol labdarúgó válogatottat újabb komoly kudarc érheti a gyenge világbajnoki szereplés után, mert kiemelt partnerük, a Nationwide várhatóan nem hosszabbítja meg lejáró szerződését a csökkent ázsiójú csapattal.
Jelenleg még a lakásokhoz kapcsolódó pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó szervezet, a Nationwide az angol labdarúgó válogatott főszponzora. A vállalat 11 éve birtokolja a háromoroszlánosok edzésen használt szerelésének mezszponzori jogát, rendelkezik különböző média promóciós lehetőségekkel és használhatja a nemzeti tizenegy játékosait a televíziós reklámjaiban. Azonban nem biztos, hogy ez sokáig így marad. Sajtóértesülések szerint bár a cég elégedett a kapcsolattal, amely segített nevét ismertebbé tenni a fogyasztók körében, nem fogják meghosszabbítani a hónap végén lejáró szerződésüket.
A dél-afrikai vb előtt a Nationwide hajlandó lett volna – a korábbi feltételeknek megfelelő – további 20 millió fontot fizetni négy évre, de az Angol Labdarúgó Szövetség [FA] ennél többet szeretett volna elérni. Bízva a jó szereplésben nagy kockázatot vállaltak, amikor nem írták alá a szerződéshosszabbítást, 40 millió fontos üzletet remélve a világbajnokság után.
Számításuk nem jött be, az angol együttes gyengén teljesített a tornán. A nehéz helyzetbe került FA-t kemény kritikák érték a szerződés kockáztatása miatt és most az IMG ügynökség segítségével keres új szponzort. Szóba jöhető partnerként a mobiltelefonokat gyártó BlackBerry-t, a mobilszolgáltató O2-t és Orange-ot, valamint a Facebook közösségi portált emlegetik.
A márka szakértők azonban óvatosságra intenek. „A világbajnoki szereplés után, az angol válogatottat a szégyennel és zavarodottsággal azonosítják az emberek. A nagy globális szponzorok egyébként is szűkítik költéseiket és az angol csapat a kívánságlistájuk alján szerepel.”
A Nationwide évek óta sok szállal kötődik a brit férfi és női labdarúgáshoz. Futball-specifikus szponzori honlapjuk elérhető itt.
Forrás: telegraph.co.uk