Június első felében két nagy hagyományokkal rendelkező angol futam is szerepelt a nemzetközi lóverseny kalendáriumban, az Epsom Derby és a Royal Ascot. Bár a társadalmi presztízs miatt a helyszíni látogatottsággal nincs gond, de a televízióban egyre gyengébben szerepelnek. A sportághoz szorosan kötődő bukmékerek szintén erős negatív forgalmi tendenciáról számoltak be.
A múlt hét végén rendezett Royal Ascot nézettsége drámaian csökkent: csúcsidőben 1 millión voltak rá kíváncsiak, amely fele a tavaly mért adatnak. Ez a televízió közönségének 10 százalékát jelenti szemben az előző évi 18 százalékkal.
Várható volt, hogy a labdarúgó világbajnokság sok nézőt elvon a lósporttól, ezért a szervezők igyekeztek minden óvintézkedést megtenni: az öt napos esemény főversenyét a szombati Ghána – Ausztrália mérkőzés szünetében közvetítették. Igaz, a műsor a BBC1 helyett idén a BBC2 csatornán volt látható.
A másik nagy hagyományokkal rendelkező futamot, az Epsom Derbyt június első hétvégéjén, tehát még a futball vb előtt rendezték, viszont hasonlóan gynege mutatókat produkált. A tavalyi 2,8 millió helyett idén 1,9 millióan ültek a képernyők elé, hogy a Derbyt végigizgulják. Ez 33 százalékos csökkenést jelent az érdeklődésben, amely szintén vészjósló mértékű.
A fogadóirodák számára hasonlóan kedvezőtlenül alakult a forgalom, a William Hill, a Coral és a Tote’s is 10-20 százalék közötti visszaesést jelentett egyenként a helyszínen kívüli forgalmukban. Nem véletlen, hogy reformokat sürgetnek, és arra hívják fel a figyelmet, hogy a lóversenyek egyre kevésbé versenyképesek a televízióban szereplő többi sportággal szemben.
Ugyanakkor a helyszíni nézettséggel nincs probléma sem az Epsom Derby, sem a Royal Ascot esetében. Mindkét futam az 1700-as évekre visszanyúló tradíciókkal rendelkezik és társadalmilag magas rangot kivívott események. A Royal Ascot rendszeres vendége például II. Erzsébet királynő és a brit királyi család számos tagja. Komoly presztízst jelent megjelenni a futamon és felvonulni az elegáns ruhákban és a védjegynek számító kalap-csodákban.
Forrás: guardian.co.uk, sports-city.org
1 hozzászólás
Tisztelt Sportsmarketing!
Az Angliában rendkívül népszerű és nagy hagyományokkal rendelkező patinás lóversenyek nézettségének csökkenése nyilván szorosan összefügg a gazdasági világválsággal is. De még mindig kimagaslóan jövedelmező ez az üzletág a lóversenyeket körülvevő biznisszel együtt. (Istállók,lótenyésztés, trénerek, zsokék, versenypályák, kiszolgáló személyzet stb.) A lóversenyzés összefonódik a fogadásokkal. A fogadóirodák támogatják a lóversenysportot, a lóversenyzés alkalmat ad a fogadásokra. Az említett irodák enyhe panasza a forgalommal kapcsolatban nemcsak a pénzügyi válsággal magyarázható.
A Betfair megjelenésével ( online fogadásokat közvetítő brókercég) forradalmasította a lóversenyfogadásokat is. Több mint kétmillió tagja van, az Angol Királynő által adományozott kétszeres „Award Díj „kitüntetettje. Népszerűsége napjainkban is töretlenül fejlődik, üzleti növekedést tekintve az elsők közé tartozik a világon, beleértve a „Google”-t és a „Yahoo”-t is!
Egy szoros lóverseny mezőnyében versenyt nyerni nehéz, és a futó lovak közül csak egy nyeri a versenyt. Hagyományos módon eltalálni a győztest igen nehéz. Ezt oldotta fel a Betfair, ahol lehetőség van a Lay fogadási típussal eltalálni a vesztest, akár többet is egy versenyen, hiszen csak egy győztes versenyló lehet. Ez új dimenzióba helyezte a lóversenyek fogadási szempontból való megközelítését. A Betfair-en nemzetközi szinten művelt sportágak mindegyikében lehet tenni Lay fogadásokat, amely eddig csak a bukméker irodák kiváltsága volt. Otthonról számítógépe előtt ülve a világ bármely pontjáról bárkinek elérhető a Betfair, az új funkciókkal együtt. Ez is egyik fő oka a bukméker irodák forgalomcsökkenésének.