labdarúgás, rövidhír, Sport PR, Sportmarketing — 2010/06/22 at 16:17

A szponzorok elhatárolják magukat a botrányba keveredett francia válogatottól

by

A francia nemzeti tizenegy több hivatalos partnere visszavonta a játékosok vagy kifejezetten a fekete báránynak kikiáltott Nicolas Anelka szereplésével készült televíziós kampányát miután botrányok sora bontotta meg a válogatott egységét.

Káosz uralkodik a francia válogatott körül. Anelka a Mexikó elleni világbajnoki csoportmeccs szünetében beszélt minősíthetetlen hangnemben Raymond Domenech szövetségi kapitánnyal, aki emiatt kitette a csapatból és hazaküldte Dél-Afrikából a csatárt. A játékosok kiálltak társuk mellett, mert szerintük az ő véleményüket nem kérdezték meg, hanem a sajtóban megjelentekre támaszkodva hozott döntést a szövetség. Bojkottálták az egyik edzést, majd az erőnléti edző összetűzésbe keveredett Patrice Evra csapatkapitánnyal és több csapatvezető is lemondott.


Nem csoda, hogy a zűrzavaros körülmények elhatárolódásra késztetik a szponzorokat, akik nem szeretik a márkájukkal kapcsolatos negatív asszociációt. A Credit Agricole biztosítási termékeit hirdette volna június 25-ig a televízióban a válogatott szereplésével, de visszavonta a szpotokat. A Quick gyorsétterem és a Pringles chips tulajdonosa, a Procter and Gamble egyaránt leállította az Anelka köré épített kampányát. „A téma a labdarúgás vidám, ünnepi természetén alapult, amely a körülményeket figyelembe véve nem evidens többé” – szólt az utóbbi vállalat indoklása.
A közmű szolgáltató GDF Sueznek 2014-ig van szerződése a Francia Labdarúgó Szövetséggel és a nemzeti tizeneggyel, de jelezték, a világbajnokság után újragondolják a partnerség formáját. „Érdemes tudni, hogy a szövetségnek adott minden 100 euróból 70 euró az amatőr labdarúgást illeti” – nyilatkozta szóvivőjük.
A csapat sportszergyártója, az adidas nem lép ki idén lejáró szerződéséből és folytatja nemzetközi promóciója francia részét, valamint a márka francia nagykövetének, Yoann Gourcuff szerepeltetését, amíg a gallok versenyben vannak a tornán.
További jelentősebb szponzorok – Carrefour, Toyota, SFR, vagy a jövőre az adidast váltó Nike – egyelőre nem kommentálták a helyzetet.
Szemtanúk szerint tegnap a válogatott hirdetések nélküli szerelésben készült a továbbjutásról döntő utolsó csoportmérkőzésére. A szövetség szerint ebből nem szabad messzemenő következtéseket levonni, csupán a FIFA meccs előtti napra vonatkozó előírásainak megfelelően cselekedtek.
„A torna kezdete óta nagyon jó a nézettségünk, és bármi történik is a nemzeti tizeneggyel, a világbajnokság pozitív a csatorna számára” – mondta el véleményét az ügyről Nonce Paolini, a gall kakasok összecsapásainak hazai adója, a TF1 vezérigazgatója.

Forrás: uk.reuters.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Láthatatlan szponzoráció

Érdekes szponzori megoldással hallatta a hangját a reklámzajtól lármás kommunikációs térben a Banco Hipotecario, amikor a Racing Club labdarúgó egyesülettel...

Close