Érdekes szponzori megoldással hallatta a hangját a reklámzajtól lármás kommunikációs térben a Banco Hipotecario, amikor a Racing Club labdarúgó egyesülettel kötött megállapodást. Az argentin bank egyéni filozófiája alapján úgy döntött, a frissen vásárolt médiafelületet nem a logója szokványos megjelenítésére használja, hanem visszaadja azoknak, akikhez valójában tartozik: a játékosoknak és a szurkolóknak. És a kreatív szponzorációs modell működött.
A reklámok, hirdetések átszövik mindennapjainkat a legváratlanabb helyeken és időpontokban bombázva a fogyasztókat. Annyira hozzászoktunk jelenlétükhöz, hogy gyakran észre sem vesszük őket. Valószínűleg arra jobban felfigyelnénk, ha hirtelen eltűnnének. Erre gondolhatott a Banco Hipotecario is, amikor a Madre kreatív ügynökséggel karöltve kidolgozta egyedülálló szponzori stratégiáját.
A bank ügyfélbarát pozícionálását és a fogyasztókat a középpontba állító szlogenjét, a „Creator of Owners”-t [Tulajdonosok teremtői] vették alapul, amikor az egyik patinás argentin labdarúgó klubbal, a Racinggal való partnerség lehetősége felmerült. Ahelyett, hogy feltűnő logójukat elhelyezték volna a csapat szerelésén, a pénzintézet a régimódi hagyományoknak megfelelő mez mellett tette le a voksát: érintetlenül hagyta és visszaadta azoknak, akikhez valójában tartozik: a játékosoknak és a szurkolóknak.
Amikor a játékosok az első bajnokira a hirdetőktől mentes, tisztán az egyesület színeit és címerét viselő mezben futottak ki a gyepre, a szurkolók meglepődtek, de nagyon pozitívan fogadták a jelenséget. Igazán talán akkor értették meg, hogy mi is történik valójában, amikor a labdarúgók a „Racing: Owner of its Shirt” [Racing: a saját meze tulajdonosa] tábla mellett álltak össze a csapatképhez.
Az egyedi szponzorációs megoldást a bank és az ügynökség közös döntés alapján nem kommunikálta sok csatornán. A legnagyobb argentin újságokban és sportmagazinokban elhelyezett hirdetéseken kívül a modern social media – Facebook, Twitter – felületekre bízták az információ terjedését, amely kitűnően működött a szurkolók számára szimpatikus, fogyasztóbarát hozzáállás esetében.
El tudom képzelni, a kreatív ügynökségnek nem lehetett könnyű dolga egy stabilitást megtestesítő intézményt meggyőzni egy ilyen rizikós lépés megtételéről, de a példa nélküli kapcsolatteremtési mód a futball rajongóival kiállta a próbát. A Banco Hipotecario kiadott egy rövid, frappáns videofilmet, hogy segítsen a szurkolóknak megérteni szokatlan döntésük hátterét.
Úgy gondolom, hogy a Banco Hipotecario esetéhez hasonló, a szokványostól merően különböző logikájú, ugyanakkor barátságos, fogyasztó-orientált kommunikációs megoldások talán kevesebb rövidtávú gazdasági hasznot hoznak, de hosszútávon mindenképpen kifizetődőek és több hozzáadott értéket tartalmaznak. Ahogyan a vállalat képviselői is összegezték a kampányt: „Végül is nem az minden márka célja, hogy szeressék a fogyasztói?”
Forrás: Creativity, Communicate Good