A Nemzetközi Atlétikai Szövetség [IAAF] bejelentette, hogy kettő plusz egy évre szóló, évente 2 millió dollárt érő szerződést kötött az elektronikai cikkeket gyártó koreai Samsunggal a Diamond League névadói jogára. A megállapodás július 8-tól, a már zajló 14 fordulós sorozat hetedik, lausanne-i állomásán lép életbe.
A Samsung a világ legrangosabb atlétikai versenysorozatának névadása mellett megjelenési felületet kap a stadionok hirdetőtábláin, a versenyeszközökön, a nyomtatott anyagokon és a Diamond League hivatalos honlapján, valamint exkluzív versenynapi üzleti vendéglátó opciókat élvezhet a többi promóciós lehetőség mellett.
A Samsung eddig is kapcsolatban állt az IAAF-fel, egyebek között a kétévente megrendezett atlétikai világbajnokság szponzorálásán keresztül. A soron következő vb-t Daegu-ban tartják, abban a dél-koreai városban, ahol 70 éve a Samsungot alapították.
A megállapodás jókor jött az IAAF számára, amelyet súlyosan érintett a gazdasági válság. A szövetség a múlt héten jelentette be, hogy kiadásait kénytelen összességében 20 millió dollárral csökkenteni 2012-ig.
A Diamond League az 1998 és 2009 között életben lévő a Golden League utódja. A Golden League a legnagyobb európai versenyeket foglalta magában, míg a Diamond League célja a sorozat kiterjesztése a többi kontinensre is. Az európai helyszínek mellett házigazdaként jelenik meg az Egyesült Államok, Kína, valamint Katar.
Forrás: iaaf.org
1 hozzászólás
Pingback: Megtriplázta közönségét a Diamond Legue atlétikai versenysorozat | Sportsmarketing